همشهری آنلاین: شنیده ها در وزارت امور خارجه از برخی عزل و نصب‌های جدید در این وزارت خانه حکایت دارد.

شنیده‌های مهر درباره انتصاب‌ها در وزارت امور خارجه حاکی از آن است که امیرحسین زمانی نیا مدیرکل اسبق سیاسی بین المللی وزارت خارجه جایگزین عباس عراقچی، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه می‌شود.

همچنین شنیده شده است که مهدی دانش یزدی قرار است به عنوان معاون مالی وزارت امور خارجه و جاسبی به عنوان قائم مقام معاونت اداری و مالی منصوب شوند.

دانش یزدی پیش از این در سمت‌های مدیرکل حقوقی و معاون سابق نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک فعالیت کرده است.

برای معاونت اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه نیز سجادپور از گزینه‌های مطرح است.

محمد کاظم سجادپور نیزاز سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۸ عضو هیئت علمی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک بوده و از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۳ مسئولیت مدیرکلی دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امورخارجه را به عهده داشته و از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۶ نیز به عنوان سفیر دوم نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو خدمت کرده‌است.

گفته می شود مرضیه افخم که پیش از این از او به عنوان گزینه سخنگویی وزارت امور خارجه یاد شده بود، قرار است مدیرکل دیپلماسی وزارت امور خارجه باشد.

شنیده ها همچنین حاکی از آن است که عباس عراقچی نیز احتمالا به عنوان معاون بین الملل وزارت امور خارجه منصوب خواهد شد.

محمد جواد ظریف پس از کسب رأی اعتماد از مجلس به عنوان وزیر امور خارجه اعلام کرد که برخی از معاونین وزارت امور خارجه دوران مأموریتشان به پایان رسیده و تغییر خواهند کرد. از روز شنبه که طریف با برگزاری مراسم تودیع و معارفه فعالیت خود را در وزارت امور خارجه آغاز کرد ، شنیده ها و شایعات درباره انتصاب ها در این وزارت خانه ادامه دارد. البته تا کنون هیچ خبری مبنی بر انتصاب رسمی از سوی وزارت امور خارجه به رسانه ها اعلام نشده است.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها