همشهری آنلاین محمود احمدی نژاد رییس‌جمهوری پنجشنبه سوم خرداد گفت: فتح خرمشهر همه معادلات دنیا را به هم زد و موجب تثبیت انقلاب و نظام اسلامی شد.

به گزارش ایسنا دکتر محمود احمدی‌نژاد طی سخنانی در جمع صمیمی فرماندهان و رزمندگان لشکر 6 ویژه پاسداران افزود: فتح خرمشهر فتح ارزش‌ها و کمالات انسانی است و پیروزی‌های پی‌درپی ملت ایران در دفاع مقدس به ویژه در فتح خرمشهر، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران را در صحنه‌های بین‌المللی روز به روز مستحکم‌تر و با نشاط تر کرد.

وی سپس به دستاوردهای کشورمان در بخش‌های مختلف از جمله انرژی هسته‌ای و عزم دشمنان ملت ایران برای جلوگیری از این پیروزی‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: هدف دشمنان در جلوگیری از استفاده صلح آمیز انرژی هسته‌ای، از موضع فنی هسته‌ای نیست، بلکه آنان می‌خواهند ریشه و اصل حرکت نظام را بزنند و به همین علت اگر لحظه‌ای متوقف شویم، آن‌ها به اهداف‌شان خواهند رسید.

رییس‌جمهور ادامه داد: دشمنان می‌خواهند ما را تسلیم کنند تا ایران اسلامی حرفی برای گفتن در دنیا نداشته باشد، چون می‌دانند اگر ما از گردونه انرژی هسته‌یی عبور کنیم این پیروزی‌ها و ارزش‌ها در کوتاه مدت در همه دنیا فراگیر خواهد شد.

احمدی‌نژاد همچنین با یادآوری این نکته که ملت‌های دنیا از شرق تا غرب از زور و ظلم و ستم خسته شده‌اند و دنبال راه جدیدی می‌گردند، تصریح کرد: تنها راه نجات ملت‌ها اسلام است.

رییس شورای عالی امنیت ملی، تثبیت هسته‌ای ایران را سبب جمع شدن همه ملت‌های دنیا زیر پرچم سیاسی ایران ارزیابی و تاکید کرد: دشمنان ایران اسلامی این موضوع را می‌دانند و به این خاطر بسیج شدند تا این اتفاق در ایران و دنیا نیفتد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به منحنی موضع گیری‌های نظام سلطه از تهدیدات نظامی و تحریم اقتصادی تا تقاضای مذاکره اشاره کرد و یادآور شد: ما به پشتوانه ملت ایران از جنجال‌ها و جنگ روانی دشمنان نمی‌هراسیم و به حول و قوه الهی به اهداف نهایی خود نزدیک شده‌ایم، زیرا دشمن در حال اعمال آخرین توانایی‌های خود علیه ایران اسلامی است که بی‌فایده خواهد بود.

احمدی‌نژاد در جمع همرزمان خود، بر حفظ روحیه جهادی و پاسداشت میراث دوستان شهید تاکید کرد و اظهار داشت: نهضتی که با پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد و در دفاع مقدس ادامه یافت، امروز در حال رسیدن به نقطه آرمانی است.