همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور در جمع مردم اصفهان، از اتخاذ ‪ ۳۰‬تصمیم مهم برای توسعه این استان خبر داد.

احمدی‌نژاد در جمع مردم اصفهان در میدان امام این شهر افزود: در راستای این تصمیمات بیش از ‪ ۴۰‬شهرک و ناحیه صنعتی برای توسعه صنعت در استان اصفهان ایجاد می‌شود.

وی همچنین از اختصاص 2500 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال‌زایی جوانان خبر داد و از مسئولان و بانک‌های استان خواست، اختصاص این تسهیلات را تسریع کنند تا کارگاه‌ها، مزارع و مراکز خدماتی با سرعت بیشتری ایجاد شود.

احمدی‌نژاد، تصمیم‌سازی برای اجرای ‪ ۴۵‬طرح زیربنایی و تأسیساتی را از دیگر برنامه‌های دولت در استان اصفهان اعلام کرد و گفت: این طرح‌ها شامل پنج طرح ایجاد راه اصلی، هفت طرح توسعه راه‌آهن، قطار شهری، ساماندهی بافت‌های فرسوده و توسعه مسکن در مناطق شهری و روستایی‌است.

وی تسریع در انتقال آب به فلات مرکزی ایران با ایجاد پنج سد و ایجاد تونل انتقال آب و توسعه شبکه‌های آبیاری را از دیگر برنامه‌های دولت در این استان اعلام کرد.

رئیس‌جمهور، تعداد طرح‌های آموزشی، بهداشتی و ورزشی دولت برای استان اصفهان را ‪ ۶۵‬ طرح عنوان کرد.

احمدی‌نژاد گفت: مردم اصفهان در بیش از ‪ ۴۰۰‬سال از تاریخ ایران پرچمدار سازندگی برای همه ایران زمین بوده‌اند و امروز نیز مأموریت ما ساختن کشوری قدرتمند است.

وی تصریح کرد: در برخی از بخش‌ها نیازمند اقدامات سریع هستیم که یکی از مهم‌ترین عرصه‌ها تلاش همه جانبه برای ایجاد اشتغال برای جوانان است.