همشهری آنلاین: نتایج اولیه انتخابات عمومی جمهوری ایرلند از پیروزی برتی اهرن نخست وزیر این کشور از ائتلاف حاکم تائوییسیچ برای سومین بار حکایت دارد.

به گزارش بی بی سی، ائتلاف سیاسی حاکم بر ایرلند به رهبری حزب فیانا فیل با  44.2 درصد آرا از گروه سیاسی فاین گائلز(ائتلاف چپ‌های میانه) که 36.2 درصد آرا را به خود اختصاص داده، پیش است .در انتخابات جمهوری ایرلند برای حزبی که کرسی‌های بیشتری را در دیل(مجلس سفلی) از آن خود کند، درصد بیشتری از آرای مردمی قائل می‌شوند، گفته می‌شود شمارش رسمی آرای انتخابات ایرلند چند روز طول خواهد کشید.

یکی از اعضای حزب فیانا فیل، حزب اصلی ائتلاف حاکم، گفت: این انتخابات برتی اهرن بود.او در این انتخابات برای ما پیروزی کسب کرد.

ائتلاف حاکم تائوییسیچ از سال 1997 قدرت در ایرلند در دست داشته و طبق برآورد‌ها در دوران حاکمیت این ائتلاف روند سالانه رشد اقتصادی ایرلند از ثبات نسبی برخوردار بوده است.

برتی اهرن تا کنون دو دوره نخست وزیری مجموعا 10 ساله را سپری کرده و خود را برای سومین پیروزی آماده می‌کند. با این حال منتقدان می‌گویند: حزب فیانا فیل، حزب اصلی ائتلاف حاکم، می‌بایست اقدامات بیشتری را جهت بهبود خدمات دولتی در سطح جامعه ایرلند انجام می‌داد.