همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر اوکراین به رغم گسترش منازعه سیاسی بر سر قدرت با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش یورو نیوز، پیشتر ویکتور یوشچنکو رئیس جمهور اوکراین اعلام کرده بود، فرماندهی نیرو‌های تحت امر وزارت کشور را به عهده می‌گیرد.

بسیاری در مقابل این سخنان رئیس جمهوری که به معنای خلع ید دولت از نیرو‌های تحت امر  وزارت کشور محسوب می‌شود، واکنش نشان داده واعلام کردند، این اقدام رئیس جمهوری توطئه‌ای است که برای براندازی دولت صورت می‌گیرد.

یوشچنکو اما پس از بالا گرفتن منازعات سیاسی نهاد رئیس جمهوری با دولت اعلام کرد:به گفت وگو‌های صادقانه‌ای که منجر به یافتن راه حلی برای خروج از بحران اخیر شود، پایبند است.

از سویی دیگر و در حالی که رئیس جمهوری تلاش می‌کرد، فرماندهی نیرو‌های تحت امر وزارت کشور را خود عهده دار شود، افسران وفادار به ویکتور یانوکوویچ نخست وزیر، دادستان ارشد اوکراین که از سوی رئیس جمهوری برکنار شده بود، را مجددا در مقام خود ابقا کردند.

ویکتور یانوکوویچ همچنین درباره اقدام رئیس جمهوری به خلع ید دولت از اداره نیرو‌های نظامی تحت امر وزارت کشور و واگذاری این مهم به شخص رئیس جمهوری گفت:این اقدام خلاف قانون اساسی و از نظر سیاسی خطرناک است.

او افزود:تصور می‌کنم در صورتی که رئیس جمهوری فرماندهی مستقیم نیرو‌های تحت امر وزارت کشور را به عهده بگیرد، اوضاع ازاین هم که هست وخیم تر شود.

این در شرایطی است که طرفداران رئیس جمهوری با پیراهن‌ها و پرچم‌های نارنجی و طرفداران نخست وزیر با پیراهن ‌ها و پرچم‌های آبی تظاهرات مسالمت آمیز خود علیه نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور را ادامه می‌دهند.