همشهری آنلاین: رییس پردیس بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به پذیرش دانشجو در مقاطع ارشد و دکتری، مهلت ثبت‌نام در این دوره‌ها را اعلام کرد.

 

به گزارش ایسنا، علیرضا سهیلی گفت: ثبت‌نام و پذیرش دانشجو در رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد پردیس بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد تا 18 شهریور ماه و برای داوطلبان مقطع دکتری تا 15 شهریور ماه انجام می‌شود.

وی با اشاره به تحصیل 2500 دانشجو در پردیس بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد، اظهارکرد: پردیس بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد سه مسئولیت مهم پذیرش دانشجویان داخلی، انتقال دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل خارج از کشور و پذیرش دانشجویان ایران را دارد.

رییس پردیس واحد بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد به پذیرش دانشجویان خارجی از کشورهای عراق و افغانستان اشاره کرد و گفت: این پردیس مرکز آموزش عالی برای غیرفارسی زبانان دارد که کلیه دانشجویان غیرایرانی با توجه به نیاز به زبان فارسی بین 6 تا 9 ماه زبان فارسی را آموزش می‌بینند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 42 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و سه دانشجوی دکتری غیرایرانی در این پردیس در رشته‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند، اظهارکرد: جذب دانشجوی غیرایرانی در اولویت است و باید سعی کنیم که در بین کشورهای اسلامی و فارسی زبان خود را بهتر نمایان کنیم.

سهیلی در خصوص هزینه این دانشگاه، گفت: در سال 92 هیچگونه افزایش شهریه نداشته‌ایم و همان شهریه ثابت و متغیر که برای دوره کارشناسی ارشد 17 میلیون تومان و برای دوره دکتری 45 - 50 میلیون تومان است، اخذ می‌شود.