همشهری آنلاین: فرماندار تهران اعلام کرد: از ۱۴۱۴ مصوبه شورای شهر در سه سال گذشته ۱۶۳ مصوبه با مخالفت فرمانداری همراه بود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، عیسی فرهادی در مراسم آئین تحلیف چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با عنوان نخستین سخنران با اشاره به پایان کار 6 ساله شورای سوم و شروع کار شورای چهارم گفت: در 6 سال شورای سوم 1414 مصوبه به تصویب رسید که از این تعداد 163 مصوبه با مخالفت فرمانداری تهران در کمیته تطبیق همراه بود که از این تعداد 101 مصوبه توسط شورا اصلاح شد و 61 مصوبه کارش به شورای حل اختلاف کشید که از این تعداد 19 مصوبه با نظر فرمانداری و 15 مصوبه با نظر شورای شهر نهایی شد.

وی افزود: در انتخابات اخیر 3 میلیون و 200 هزار شهروند در انتخابات مشارکت داشتند که در بخش انتخابات شوراها 2 میلیون و 700 هزار برگ رای به صندوقها انداخته شد که 2 میلیون و 200 هزار رای صحیح بود و 500 هزار رای سفید داشت.

فرهادی گفت: امیدوارم شورای چهارم همانند شورای سوم بر اساس قانون و در مسیر توسعه شهر تهران و رضایتمندی شهروندان قدم بردارد.

در این مراسم، مرتضی تمدن استاندار تهران، محمدباقر قالیباف شهردار تهران و برخی از مقامات استان و نمایندگان مردم تهران در مجلس نیز حضور دارند و 40 خبرنگار و عکاس این مراسم را پوشش می دهند.

بر اساس آخرین اطلاعات قرار است در این مراسم تنها اعضای هیئت رئیسه شورای شهر و رئیس شورا انتخاب شوند و انتخاب شهردار در جلسه بعدی خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین