باغ موزه هنر ایرانی واقع در منطقه 1 شهرداری تهران صبح شنبه پنجم خرداد با حضور شهردار تهران و رئیس سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران افتتاح شد.

به گزارش سما، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح باغ موزه هنر ایرانی با اشاره به روز آزادسازی خرمشهر و کلام زیبای حضرت امام(ره) که «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، گفت: روز سوم خرداد روز تحقق وعده الهی و پیروزی ملت ما بود. ملتی که با عقلانیت، اعتدال، خلاقیت و کارآمدی و ترکیب اینها با اخلاص، توکل، شجاعت، شهامت و ازخودگذشتگی چنین روزی را رقم زدند.

وی افزود: امروز ما به عنوان یک خدمتگزار در مجموعه مدیریت شهری در کنار دغدغه‌ای که برای توسعه عمرانی و کالبدی شهر داریم باید به تعلیم و تربیت و حوزه فرهنگ توجه ویژه ای داشته باشیم چراکه هویت هر جامعه‌ای به فرهنگ آن جامعه بستگی دارد.

به گفته قالیباف کشور ما باید کشوری مولد در همه ابعاد باشد و به تولید علم، ثروت، قدرت، منزلت، معرفت که همگی در تولید فرهنگ نقش دارند بپردازیم.

وی با بیان اینکه حوزه کالبدی شهر هم در فرهنگ ما اثر می‌گذارد، گفت: امیدوارم با کمک نخبگان، فرهیختگان و اندیشمندان بتوانیم شهر را در همه ابعاد بخصوص فرهنگی و هنری توسعه داده و از مسائل آموزشی، تربیتی، بالابردن آگاهی شهروندان و افزایش مهارت‌های زندگی غفلت نکنیم.

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هم در این مراسم با اشاره به اقدامات مهم صورت گرفته در حوزه فرهنگی و هنری گفت: سال گذشته تجربه خوبی در حوزه مشارکت بین مجموعه شهرداری و نهادهای قوام یافته در حوزه فرهنگ و هنر برای ما بود.

وی افزود: امروز هیچ نهاد و انجمن قوام یافته ای نیست که با مجموعه شهرداری تهران تعامل نداشته باشد.

در ادامه این مراسم شهردار تهران نگارخانه پردیس واقع در این باغ موزه را افتتاح کرد.