گروه شهرستان‌ها: روز گذشته در اولین جلسه شوراهای ‌ اسلامی مراکز استان‌ها پس از مراسم تحلیف، رأی‌گیری برای انتخاب هیأت رئیسه نیز انجام شد.


در این میان در برخی از شهرها فقط یک نفر به‌عنوان رئیس شورا نامزد بود و در برخی شهرها رای‌گیری داغی بین نامزدها صورت گرفت چراکه برخی از روسا فقط با اختلاف یک‌رای انتخاب شدند. نتایج رأی‌گیری در برخی شهرهای بزرگ به قرار زیر است.

امینی رئیس شورای شهر اصفهان شد

در آیین آغاز به‌کار چهارمین دوره شورای‌ اسلامی شهر اصفهان، رضا امینی با ۱۳ رأی موافق و احمد شریعتی با ۱۲ رأی موافق به‌عنوان رئیس و نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان انتخاب شدند. همچنین ندا واشیانی‌پور با ۱۳ رأی به‌عنوان منشی اول و علیرضا نصراصفهانی با ۱۲ رأی به‌عنوان منشی دوم و وحید فولادگر به‌عنوان منشی سوم چهارمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان انتخاب شدند.

هیأت رئیسه شورای شهر مشهد مشخص شد

در شهر مقدس مشهد نیز تکلیف هیأت رئیسه چهارمین دوره شورای شهر مشخص شد. براساس رأی‌گیری انجام‌شده کمال سرویها با رأی تمام اعضا رئیس چهارمین دوره شورای شهر مشهد شد. در مراسم تحلیف و آغاز به‌کار شورای چهارم مشهد مقدس در محل فرمانداری مشهد هیأت رئیسه نیز مشخص شد.

در تبریز سرپرست شهرداری هم تعیین شد

روز گذشته اما شورای شهر کلانشهر تبریز سرپرست شهرداری این شهر را نیز انتخاب کرد. اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز دیروز توافق کردند تا حسین اکبری به‌عنوان سرپرست شهرداری تبریز بعد از قریب به 8سال جایگزین علیرضا نوین شهردار فعلی تبریز شود. در حالی حسین اکبری در جلسه غیرعلنی شورای اسلامی شهر تبریز به‌عنوان سرپرست معرفی شد که وی در مجموعه شهرداری تبریز فعال بود و سمت شهردار منطقه3 تبریز را نیزبرعهده‌داشت.

همچنین شهرام دبیری که در انتخابات چهارمین دوره شورای شهر تبریز توانسته بود بیشترین رأی مردم را کسب کند، در جلسه غیرعلنی شورای شهر با 13رأی به‌عنوان رئیس شورای چهارم شهر تبریز انتخاب شد. در این جلسه، سعید محدث با 13رأی به‌عنوان نایب‌رئیس، علی شیاری با 12رأی به‌عنوان دبیر اول، سعید حاجی‌زاده با 14رأی به‌عنوان دبیر دوم و محمدحسن استوتچی با 15رأی به‌عنوان خزانه‌دار دوره چهارم شورای اسلامی شهر تبریز انتخاب شدند.

تنها نامزد، رئیس شورای شهر شیراز شد

غلام مهدی حقدل با کسب 21رأی رئیس شورای شهر شیراز در دوره چهارم شد. در مراسم تحلیف شورای شهر شیراز تنها نامزد ریاست شورای شهر شیراز غلام مهدی حقدل بود که با 21رأی به ریاست شورای شهر شیراز رسید. حمیدرضا طالبان نیز تنها نامزد نایب‌رئیسی شورای شهر چهارم بود که با 20رأی موافق و یک رأی ممتنع به‌عنوان نایب‌رئیس انتخاب شد. زهرا یقطین تنها کاندیدای منشی اول شورا با 20رأی موافق و یک رأی ممتنع منشی اول شورا شد. احسان اصنافی هم به‌عنوان منشی دوم انتخاب شد. دیگر رأی‌گیری شورای شهر شیراز نیز برای انتخاب خزانه‌دار شورا برگزار شد که در این بخش نیز تنها نامزد این سمت بیژن زارعی با 20رأی موافق و یک رأی ممتنع انتخاب شد. گفتنی است غلام مهدی حقدل در جلسه تحلیف شورای شهر شیراز‌ ابراز امیدواری کرد که شهردار این کلانشهر تا پایان هفته جاری انتخاب شود.

رشیدی به‌عنوان رئیس شورای سنندج

با برگزاری انتخابات درون‌شورایی، سیدانور رشیدی و لیلا فروتن‌نژاد به‌عنوان رئیس و نایب‌رئیس جدید شورای اسلامی شهر سنندج معرفی شدند. برای انتخاب رئیس این شورا جلال شریعتی رئیس پیشین و سیدانور رشیدی به‌عنوان نامزدهای این دوره به رقابت با یکدیگر پرداختند و در نهایت سیدانور رشیدی با کسب 7رأی از 13رأی مأخوذه به‌مدت یک سال ریاست شورا را بر عهده گرفت، ضمن آنکه شریعتی نیز 6رأی تصاحب کرد. نامزدهای پست نایب‌رئیسی شورای شهر سنندج شامل وفا اصلانی و لیلا فروتن‌نژاد بودند که در نهایت لیلا فروتن‌نژاد با کسب 7رأی این عنوان را برای مدت یک سال تصاحب کرد و اصلانی با
6 رأی از تصدی این سمت بازماند. نامزدهای تصدی سمت منشی شورا نیز وفا اصلانی و ماشاءالله رضایی بودند که در نهایت رضایی با کسب 7رأی به‌عنوان منشی نخست و وفا اصلانی با 6رأی به‌عنوان منشی دوم برگزیده شدند. سیدکمال حسینی نیز بدون رأی‌گیری کتبی و با اعلام شفاهی به‌عنوان خزانه‌دار شورا انتخاب شد.

شایق، رئیس شورای شهر یزد شد

مرتضی شایق در مراسم تحلیف اعضای شورای اسلامی شهر یزد به‌عنوان رئیس چهارمین دوره این شورا انتخاب شد. اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر یزد در مراسم تحلیف اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر یزد پس از ادای سوگند حسن انجام کار، مرتضی شایق را به‌عنوان رئیس این شورا انتخاب کردند. همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهریان توسط اعضای شورای شهر یزد به‌عنوان نایب‌رئیس این شورا انتخاب شد. محمد فقیه‌خراسانی نیز با اکثریت آرای اعضای شورای شهر یزد به‌عنوان خزانه‌دار این شورا و نماینده شورای شهر یزد در شورای شهرستان معرفی شد. دیروز مراسم تحلیف اعضای شورای شهر اهواز با حضور مسئولان امروز برگزار و هیأت رئیسه این شورا مشخص شدند. در این جلسه رامین علاسوندمقدم و زیبا صالح‌پور کاندیدای ریاست شورای اسلامی شهر شدند و بعد از رأی‌گیری علاسوند مقدم با 12رأی به‌عنوان رئیس شورا انتخاب شد. ناجی سواری و هدایت ممبینی نیز کاندیدای نایب‌رئیس شورا بودند که درنهایت سواری با 11 رأی برای این سمت منصوب شد. هوشنگ شیرمردی و کاظم سواری نیز پس از رأی‌گیری به‌عنوان منشی شورا انتخاب شدند.

تعیین رئیس شورای شهر کرمان با 13رأی

فتح‌الله مویدی با 13رأی به‌عنوان رئیس چهارمین شورای اسلامی شهر کرمان انتخاب شد. مویدی در حالی 13رأی کسب کرد که تنها 2رأی اعضای شورای شهر جدید به وی تعلق نگرفت و به‌صورت قاطع به ریاست این شورا انتخاب شد. همچنین دیروز رأی‌گیری درخصوص سایر ارکان شورای شهر کرمان‌ انجام شد و در نهایت اکبر مشرفی به‌عنوان نایب‌رئیس، پنجعلی‌زاده به‌عنوان منشی اول و مومنی به‌عنوان منشی دوم برگزیده شدند و جعفری را به‌عنوان خزانه دار‌انتخاب کردند.

رقابتی نزدیک در اردبیل

با رأی بسیار نزدیک و در یک رقابت فشرده بین حجت‌الاسلام سرداری و زکی‌الله خوشبخت، سرداری برای یک سال ریاست شورای شهر اردبیل را در دور چهارم عهده دار شد. در انتخاباتی که صبح دیروز در فرمانداری اردبیل و با حضور 13منتخب مردم در پارلمان محلی چهارم انجام شد، حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری در رقابت با زکی‌الله خوشبخت کاندیدای دیگر ریاست شورا با کسب 7رأی در مقابل 6رأی خوشبخت به‌عنوان رئیس شورای شهر در سال اول فعالیت شورای شهر چهارم اردبیل انتخاب شد.

در رأی‌گیری مخفی که به عمل آمد در رقابت علی هدایتی و جواد زنجانی چهره شناخته شده و با تجربه شورا، جواد زنجانی با کسب 7رأی در رقابت با علی هدایتی به‌عنوان نایب‌رئیس شورای شهر اردبیل انتخاب شد‌ اما برای خزانه داری شورا نیز رأی‌گیری به عمل آمد و علی هدایتی با کسب 13رأی به‌عنوان خزانه‌دار در شورای شهر اردبیل مسئولیت گرفت. برای کرسی سخنگویی شورای شهر اردبیل نیز 2رقیب با هم رقابتی تنگاتنگ داشتند که از بین آنها محمد فیضی با کسب 7رأی در مقابل 6رأی سالار شاکر توانست سخنگویی شورا را بر عهده بگیرد.