همشهری آنلاین: رئیس واحدهای علوم و تحقیقات با بیان اینکه ۳ درصد افزایش شهریه برای همه دانشجویان این واحد دانشگاهی اعم از ورودی‌های قدیم و جدید اعمال می شود، زمان آغاز سال تحصیلی را در این واحدها اعلام کرد.

خسرو دانشجو در گفتگو با مهر، درباره زمان آغاز سال تحصیلی در واحدهای علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، گفت: طبق برنامه‌ای که معاونت آموزشی علوم و تحقیقات تدوین کرده کلاس‌های درس اواخر شهریور شروع می شوند که ممکن است به دلیل دیر اعلام شدن نتایج کنکورهای ارشد و دکتری، با مقداری تعویق نیز همراه باشد.

وی درباره تعداد دانشجویانی که در واحدهای علوم و تحقیقات سال تحصیلی را آغاز خواهند کرد، اظهار داشت: علوم و تحقیقات به طور میانگین دارای 35 هزار دانشجو است که تعدادی از این افراد دانش آموخته و عده ای دیگر جایگزین خواهند شد، با این حال ممکن است داوطلبی بین علوم و تحقیقات و دانشگاه‌های دولتی، یکی را انتخاب کند.

رئیس علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد درباره مصوبه هیأت امنا در خصوص افزایش سه درصدی شهریه و در پاسخ به این سوال که آیا این میزان شامل جدیدالورودها یا تمام ورودیها می شود، گفت: این سه درصد افزایش شهریه به علت اینکه رقم ناچیزی است برای تمام ورودیها اعم از قدیم و جدید اعمال می شود.

به گزارش مهر، سال تحصیلی جدید در دانشگاههای دولتی کشور با اعلام وزارت علوم از شنبه 16 شهریور آغاز خواهد شد.