گروه حوادث: رییس پلیس استان تهران با بیان اینکه سن شرارت کاهش پیدا کرده است گفت: به جای گنده‌لاتهای 40 یا 50 ساله گذشته، اکنون با جوانهای 16 تا 25 ساله در جمع اشرار مواجه هستیم.

سردار رضا زارعی گفت: با آغاز طرح ضربتی پلیس برای دستگیری اراذل و اوباش کرج و 9 شهر حاشیه‌ای پایتخت، پس از دستگیری 340 نفر از اوباش اصلی و چرخاندن 24 نفر از آنها در سطح شهر‌ها، 180 نفر با قرار وثیقه آزاد و بقیه آنها راهی زندان شدند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اوباش بازداشت شده فردی به نام «اسلام» 29 ساله است گفت: بررسی پرونده این مرد نشان می‌دهد وی اوباشگری را از سال 75 آغاز کرده است، او در سال 80 در جریان چاقوکشی و درگیری برای اولین بار به زندان می‌رود، اما مدتی پس از آزادی هنگام ارتکاب جرمی از سوی شکاربان‌ها شناسایی شده و در همین هنگام بین آنها درگیری خونینی رخ می‌دهد. این متهم چندی بعد به اتهام قمه‌کشی به سوی ماموران شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی تحت تعقیب قرار می‌گیرد و سرانجام در جریان یک درگیری در سال 84 در حالی که شمشیر در دست داشت، هنگام فرار هدف گلوله ماموران قرار گرفت و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان تهران در ادامه گفت: متهم در حالی که برای درمان با قید ضمانت آزاد شده بود، پا به فرار گذاشت و این بار به سراغ دختری 15 ساله رفت. وی با تهدید اسلحه و ترساندن اهالی محل، این دختر 15 ساله را از مقابل چشمان خانواده‌اش و اهالی محل ربود و تا یک هفته پیش از دستگیری، او را مورد آزار و اذیت قرار می‌داد.

وی ادامه داد: متهم همچنین در جریان باج گیری 100 میلیون تومانی از یکی از ثروتمندان منطقه هشتگرد با شلیک گلوله، 2 تن از دوستان این مرد را مجروح کرد ولی آنها به خاطر ترس حاضر به شکایت از او نشدند.

سردار زارعی در ادامه به دستگیری و چرخاندن یکی دیگر از اشرار معروف منطقه کلاک کرج به نام پوریا اشاره کرد و گفت: این مرد در حالت مستی، مقابل چشمان مردم با عربده‌کشی قصد ربودن زنی را از کنار شوهرش داشت و زمانی که با مقاومت شوهر این زن مواجه شد، با شیشه نوشابه به شدت او را مجروح کرد. 

وی چندی بعد یک دختر دانشجو را با تهدید چاقو ربود و سپس همراه همدستانش وی را مورد آزار و اذیت قرار داد.

به گفته فرمانده انتظامی استان تهران یکی دیگر از بازداشت شدگان، شرور معروف منطقه شهریار است که به محمود ترکه مشهور است.

این مرد 33 ساله علاوه بر قماربازی، زورگیری، تجاوز به عنف، شرارت و خفت‌گیری را نیز در سوابقش دارد، به طوری که آخرین بار، همراه 19 تن از نوچه‌های‌ خود در جریان درگیری با قمه از سوی پلیس دستگیر شد.

سردار زارعی در ادامه به بیان جزئیات جرایم شرور معروف ورامین که به حمید بتول معروف است پرداخت و گفت: این متهم 29 ساله، به ارتکاب تجاوز به عنف، تجاوز به دختری کر و لال، لواط، سرقت و نزاع در ورامین تحت تعقیب پلیس بود که سرانجام دستگیر شد.