تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶

گروه بورس: نزدیک به یک‌سوم معاملات بورس در ۵‌ماه نخست سال‌جاری به‌صورت آنلاین انجام شده است.

سیدعلی حسینی، معاون سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با همشهری ضمن اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال تا ابتدای شهریور امسال جمعا 7هزار و171میلیارد تومان از معاملات سهام به‌صورت آنلاین انجام شده که این میزان در حدود 30درصد از جمع کل معاملات خردو بلوک است.

وی با بیان اینکه میزان معاملات آنلاین در 5‌ماه نخست سال‌جاری نسبت به‌مدت مشابه سال قبل 516درصد رشد کرده است، افزود: در مجموع از ابتدای سال تا ابتدای شهریور امسال 21هزار و961میلیارد تومان معامله خرد و بلوک در بورس انجام شده که از این میزان همان طور که گفتم 7هزار و 171میلیارد تومان به‌صورت آنلاین انجام شده است.

حسینی درباره اینکه آیا معامله‌گران از انجام این معاملات به‌صورت آنلاین راضی هستند یا خیر؟ گفت: رشد قابل توجه معاملات آنلاین به‌خوبی گویای آن است که سهامداران از انجام معاملات به‌صورت آنلاین رضایت دارند در غیراین صورت میزان معاملات آنلاین تا این حد رشد نمی‌کرد.

وی در پاسخ به اینکه برنامه سازمان بورس برای توسعه معاملات آنلاین چیست، گفت: درتلاشیم تا بخش عمده معاملات بورس به‌صورت آنلاین انجام شود. پیش‌بینی ما این است که ظرف 5سال آینده بخش عمده معاملات خرد و بلوک بورس به‌صورت آنلاین انجام شود.معاون سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به اینکه آیا برنامه‌ای برای اینکه معامله‌گران آتی هم بتوانند معاملات آتی سهام را به‌صورت آنلاین انجام دهند وجود دارد یا خیر؟ گفت: خیر، هنوز برای این کار برنامه‌ریزی نشده است اما در نرم‌افزاری که هم‌اکنون برای انجام معاملات آتی طراحی و اجرا شده، این موضوع درنظر گرفته شده است.

منبع: همشهری آنلاین