نمایشگاه> شعرها پر از تصویرند و تصویرها مملو از شعر. شاعران با واژه‌ها به تصویرگری پرداخته و تصویرگران تصویرهایی با مضمون شعر خلق کرده‌اند. حالا این آثار در نمایشگاهی با عنوان ۱۰۴ پنجره به نمایش در می‌آیند.

۵۲ هنرمند تصویرگر ایرانی و خارجی، براساس اشعار ۵۲ شاعر معاصر ایرانی و خارجی آثاری خلق کرده‌اند که آن‌ها را از 22 شهریور در گالری ممیز در خانه‌ی هنرمندان به نمایش می‌گذارند. این نمایشگاه تا دوم مهر برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت 14 تا 21 از آثار به نمایش درآمده دیدن کنند. قباد شیوا، محمدعلی بنی‌اسدی، کیانوش غریب‌پور و... در این نمایشگاه حضور دارند.

این نمایشگاه می‌خواهد پنجره‌هایی به روی تماشاگران باز کند برای شکلِ دیگر دیدن و بر نقش هنر و ادبیات در زندگی واقعی تأکید دارد. در متن معرفی این نمایشگاه، این جمله از پروست نقل شده است که «زندگی واقعی سرانجام در روشنایی آشکار می‌شود و تنها زندگی‌ای که به تمامی زیسته می‌شود، ادبیات است.» و در ادامه‌ی آن آمده که «هنر روایت مستقلِ چشمان هنرمند است از این زیست، از بود، از انسان.» و متن چنین پایان می‌پذیرد که «نمایشگاه 104 پنجره تلاش دارد هوای تازه‌ای باشد برای زیست انسانی، برای هنر و ادبیات.»

منبع: همشهری آنلاین