همشهری آنلاین: مدیر امور زایران غیرایرانی آستان قدس رضوی از برگزاری حدود ۲۰ عنوان برنامه فرهنگی، تبلیغی و مذهبی در دهه کرامت برای زایران غیرایرانی حرم مطهر رضوی خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی باقری با بیان این خبر گفت: این برنامه‌ها در قالب سخنرانی و بیان معارف رضوی، اتاق‌های گفت و گوی اینترنتی، قرائت ادعیه، مسابقات فرهنگی، کارگاه‌های آموزشی، ارسال مراسلات، حلقه معرفت، نشست‌های تخصصی، تولیدات، بازدیدها و اهداء محصولات تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به برگزاری 100 برنامه جشن، سخنرانی و بیان معارف رضوی با عنوان «نور رضوان» برای زایران غیرایرانی حرم مطهر رضوی اظهار کرد: این برنامه برای زایران عرب زبان در رواق "دارالرحمه" و "صحن غدیر"، برای زایران اردو زبان در "سردرب شرقی صحن جامع رضوی" و "مقبره شیخ حرعاملی" در صحن انقلاب اسلامی و برای زایران آذری زبان در "رواق غدیر" برگزار می‌شود.

مدیر امور زایران غیرایرانی آستان قدس رضوی با بیان این‌که «30 ویژه برنامه سخنرانی از ساعت 18:30 تا 20 در اتاق‌های گفتگوی اینترنتی حرم مطهر رضوی به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی به نشانی imamrezashrini.aqr.ir برگزار می‌شود» افزود: این برنامه‌ها با هدف تبیین ابعاد مختلف شخصیت حضرت رضا(ع) و سبک زندگی رضوی برای جهان اسلام تدارک دیده شده است.

باقری ادامه داد: همچنین مراسم حرم مطهر رضوی به صورت زنده از این اتاق‌ها پخش می‌شوند.

رونمایی از 15 عنوان کتاب

مدیر امور زایران غیرایرانی آستان قدس رضوی اظهار کرد: در این ایام از 15 عنوان کتابی که به زبان‌های انگلیسی، فارسی، عربی، اردو، آذری، هندی، فرانسه و تاجیکی تولیده شده است، رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: نشست‌های تخصصی «جریان شناسی بیداری اسلامی»، «امام رضا(ع) منادی و پرچمدار وحدت اسلامی»، «همزیستی ادیان از نگاه امام رضا(ع)» و «حقوق انسانی بین جهاد حقیقی و محاربه تکفیری» برای زایران غیرایرانی با حضور شخصیت‌های بین‌المللی برگزار می‌شود.

باقری با بیان این‌که «هشت کارگاه آموزشی برای زایران عرب، اردو و آذری برگزار می‌شود» افزود: «سیره رضوی»، «آموزش زبان فارسی در دو دوره مقدماتی و تکمیلی»، «حرم شناسی»، «درس‌هایی از نهج البلاغه»، «آداب زیارت»، «عقاید و رفع شبهات»، «قصص و نقاشی قرآنی» و « قرآن» عناوین کارگاه‌های تدارک دیده شده است.

این مقام مسوول هم‌چنین گفت: با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بسته‌های فرهنگی به زبان‌های مختلف برای 107 منطقه در 75 کشور دنیا ارسال شده است.

وی افزود 7 هزار پست الکترونیک و هدایای فرهنگی به مشترکان این مدیریت در 5 قاره دنیا به زبان‌های فارسی، عربی، اردو، انگلیسی، آذری و فرانسه ارسال می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری جشن‌های میلاد رضوی، باقری، برگزاری مسابقه فرهنگی روزانه به زبان‌های عربی، اردو و آذری و برگزاری حلقه معارف رضوی شب‌ها در صحن غدیر را از دیگر برنامه‌های مدیریت امور زایران غیرایرانی آستان قدس رضوی عنوان کرد.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها