کاهش التهابات سیاسی سوریه موجب شد تا روز گذشته بازارهای داخلی و خارجی واکنش مثبت به این تحولات نشان دهند.

قیمت طلا در بازارهای جهانی و بهای سکه و دلار در بازار ایران، سرانجام مقاومت خود را در برابر کاهش قیمت شکستند و وارد مدار نزولی شدند. بهای دلار در بازار آزاد ایران نیز با کاهش 80تومانی مواجه شد و به 3هزار و 220تومان رسید تا همگرایی دلار با بازار جهانی طلا شرایط را برای ریزش قیمت انواع سکه فراهم سازد. بر این اساس سکه تمام بهار آزادی در میانه‌های روز قبل تا 40هزار تومان ارزان شد و به یک میلیون و 72هزار تومان رسید.

قیمت انواع سکه و طلا در بازار ایران در حالی سقوط کرد که طی یک هفته گذشته با فروکش‌کردن بحران سوریه، قیمت‌ها چندان تغییر نکرده است. حتی کاهش بهای طلا در بازارهای جهانی نیز چندان اثرگذار نبود چراکه بهای دلار در بازار آزاد به‌عنوان یکی از عوامل مؤثر بر قیمت سکه، کوتاه نمی‌آمد. روز گذشته قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 15دلار کاهش یافت و به یکهزار و 371دلار رسید.

همچنین بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال هم به 113دلار رسید تا 3دلار ارزان‌تر از رکورد چند روز قبل خود به فروش برسد. همزمان با این رخداد بین‌المللی، . بهای هر گرم طلای 18عیار هم با کاهش 3هزار و 500تومانی مواجه شد تا با نرخ 107هزار تومان مورد معامله قرار گیرد.

منبع: همشهری آنلاین