همشهری آنلاین: احزاب دست چپی و دست راستی اسپانیا در انتخابات منطقه‌ایی و محلی این کشور توانسته‌اند با آرای مردم، پایگاه‌های سنتی قدرت خویش را حفظ کنند.

به گزارش یورونیوز، با وجود آنکه احزاب سوسیالیست و مردم اسپانیا  هر دو ادعا کرده‌اند که موفق به کسب نتایج خوبی در انتخابات شده‌اند، آمارها نشانگر آن است که مشارکت مردمی در انتخابات اخیر نسبتا پایین بوده و 64 درصد از مردم در این انتخابات که در 13 ایالت از 17 اسپانیا برگزار می‌شد، شرکت کرده‌اند.این انتخابات با هدف گزینش اعضای جدید شورای شهر در 8 هزار شهر کوچک اسپانیا انجام گرفت.

هر دو حزب(سوسیالیست و مردم) در این رقابت‌ها شانه به شانه حرکت کردند و تنها صد هزار رای باهم اختلاف دارند.حزب سوسیالیست تنها در منطقه خودمختار مادرید نسبت به حزب مردم آرای کمتری آوردند که این مساله بیانگر آن است که حزب مردم سهم بیشتری را در قدرت به دست آورده است.

راستگرایان اما در انتخابات منطقه‌ای نتایج چندان مطلوبی کسب نکردند و اکثریت را در ایالت‌های ناوارا و جزایر بالئار و قناری از دست دادند.بر همین مبنا احتمالا در این ایالت‌ها یا باید دولت ائتلافی تشکی شود و یا اینکه هیچگونه تقسیم قدرتی به نفع راستگرایان صورت نخواهد گرفت.