تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۱

همشهری آنلاین: گالری شکوه عصر جمعه ۲۹ شهریور، میزبان نمایشگاه نقاشی های یک زوج هنری خواهد شد که با عنوان «رقص رنگ ها» به نمایش عمومی در می‌آید.

به گزارش همشهری آنلاین، در این نمایشگاه 40 اثر هنری از «شبنم لوعلیان » و «محمود سمندریان» به تماشا گذاشته می‌شود که در کنار تفاوت های موضوعی به لحاظ گرایش به فضاهای نقاشانه انتزاعی و فیگوراتیو حائز شباهت هایی هم هستند.

آثار «شبنم لوعلیان» با تکنیک اکرلیک روی بوم در فضایی ذهنی و آبستره که از رنگ های اصیل ایرانی نظیر مینیاتور وام گرفته، خلق شده اند.

این آثار مسائل زندگی زنان ایرانی را در تونالیته های محو به تصویر کشیده است.

اما «محمود سمندریان» با تکنیک های آبرنگ و جوهر و اکلین در کنار آثار آبستره برآمده از عرفان شرقی ایرانی ،برخی مناسبات اجتماعی مردم به خصوص بازارهای محلی را بر بوم هایش نقش بسته است.

«شبنم لو علیان» متولد 1356 و فارغ التحصیل آکادمی هنرهای زیبای فلورانس است و تاکنون برپایی دو نمایشگاه انفرادی و شرکت در پنج نمایشگاه گروهی در ایران و فلورانس را در کارنامه خود دارد.

«محمود سمندریان» متولد 1342 در اصفهان و فارغ التحصیل کارشناسی نقاشی و کارشناسی ارشد تصویر سازی از دانشگاه تهران است.

سمندریان دارای نشان درجه یک هنری ست و برگزیده جایزه بی ینال نقاشی ایران در سال 1372، برگزیده جایزه از نمایشگاه گل شهرداری تهران 1371 و داور چندین مسابقه و جشنواره هنری بوده است.

«محمود سمندریان» برپایی 18 نمایشگاه انفرادی و بیش از 170 نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از کشور در کارنامه خود دارد.

نمایشگاه نقاشی های زوج هنری با عنوان «رقص رنگ ها» در گالری شکوه واقع در خیابان فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک 19 از ساعت 17 تا 21 میزبان علاقمندان خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین