به گزارش همشهری آنلاین، در این کتاب، نگارنده تلاش کرده است مجموعه نظریههای رسانه را به گونهای دستهبندی کند تا خواننده بتواند درکی منطقی و نظاممند از رویکردهای نظری در این قلمرو داشته باشد.
این اثر، فراتر از نظریههای اجتماعی و رفتاری که چارچوب مرسوم کتابهای نظریههای ارتباطات است، به نظریههای ساختارگرایی، تعاملگرایی، فرهنگی، پسامدرن و... نیز پرداخته است تا خوانندگان را با رویکردهای نظری جدید آشنا کند.
کتاب مذکور یکی از منابع اصلی کنکور کارشناسی ارشد علوم ارتباطات است. از ویژگیهای این کتاب زبان ساده، روان و دانشگاهی آن است که در مقابل زبان دشوار و پیچیده اندیشمندان و ساختارگراها اهمیتی ویژه دارد. دکتر مهدیزاده از استادان دانشگاه علامه طباطبایی است که علاوه بر ترجمه متون خارجی، نظریات و نوشتههای دیرگان را به زبان خود و قابل فهم برای دانشجویان و مخاطبان نگاشته است.
نوبت چاپ سوم این کتاب امسال (1392) است و با شمارگان هزار نسخه و قیمت 15 هزار تومان توسط انتشارات همشهری منشتر شده است.