گروه بورس: در معاملات بازار سهام صف‌های فروش سهام بانک پارسیان از مرز 34 میلیون سهم فراتر رفت.

مبادلات روز گذشته بورس تهران در حالی پی‌گیری شد که حجم دستور فروش‌های صادر شده برای فروش سهام بانک پارسیان به  3 هزار و  759 تقاضا رسید.

بانک کارآفرین نیز با وضعیتی مشابه، صفی معادل  5/4  میلیون سهم داشت. دیروز در مجموع  526 تقاضا نیز برای فروش سهام این بانک به ثبت رسید. از زمان اعلام خبر کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی سهام بانک‌ها در بورس تهران با صف‌های فروش مواجه شده‌اند.

اما سهامداران بورس تهران در دادوستدهای دیروز برای خرید سهام شرکت صدرا صف بستند.

 این در حالی است که در روزهای گذشته هشدار سازمان خصوصی‌سازی برای تسویه بدهی‌های صدرا از طرف سهامدار عمده این شرکت بازتاب رسانه‌ای زیادی داشت. دیروز صف‌های خرید سهام صدرا با  466 تقاضا به 3/4  میلیون سهم رسید، بالاترین قیمتی که برای هر سهم این شرکت بر روی میز گذاشته شد، 112 تومان بود.

 شاخص رشد کرد

  پس از چندین روز نزول، دیروز شاخص کل بورس بار دیگر افزایش یافت.دیروز شاخص کل بورس تهران با 2/7 واحد افزایش به 9 هزار و 270 واحد رسید.شاخص‌های بازده بازار و صنعت نیز هرکدام به ترتیب 23 و 6 واحد رشد کردند.

در دادوستدهای دیروز بار دیگر شرکت ملی صنایع مس ایران بیشترین نقش را در افزایش شاخص داشت؛ به‌طوری که عملکرد این شرکت منجر شد شاخص بورس 7/5 واحد افزایش یابد. پس از شرکت مس شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) با 71 صدم واحد بیشترین سهم را در صعود شاخص داشت.

شرکت‌های ایران‌خودرو و فولاد مبارکه اصفهان نیز بیشترین نقش را در کاهش شاخص داشتند اما این تاثیر در مجموع کمتر از یک واحد بود.