همشهری آنلاین: مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات با ارائه توضیحاتی در خصوص کشف چند شبکه جاسوسی گفت: این شبکه‌های جاسوسی در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، کرمانشاه، همدان و تهران، فعالیت داشتند که شناسایی و دستگیر شدند.

به‌گزارش ایرنا ، این مقام امنیتی روز سه شنبه 8 خرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد : ترکیب این شبکه‌ها متشکل از افرادی است که در کشور به ‌صورت پراکنده اقداماتی انجام داده بودند اما قبل‌ از موفقیت در انجام کار گسترده، شناسایی و دستگیر شدند.

وی، عملیات خرابکاری ، ترور، ربایش افراد، فیلمبرداری از مراکز حساس را از جمله اقدامات این شبکه‌های جاسوسی عنوان کرد و گفت : این اقدامات تحت نظر سرویس‌های اطلاعاتی اشغالگران عراق انجام می‌شد.

مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات تاکید کرد : این عده از طریق اقدامات نرم افزاری و تخریب افکار عمومی، واگرایی علیه نظام، استفاده از افراد ضد نظام، عمدتا در مناطق مرزی و همکاری برخی گروهک‌های منحله در شمال عراق و منافقین برای ایجاد حرکت‌های قوم گرایانه برنامه‌های خود را اجرامی کردند.

وی تصریح کرد: این شبکه‌های جاسوسی بسیاری از نشست‌های علمی در خارج از کشور را که برخی از اساتید علمی و سرشناس ما در آن شرکت می‌کنند مورد هدف خود قرار داده‌اند.

مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات با بیان اینکه این سرویس‌های بیگانه با ارتباط ابتدایی و ساده سعی می‌کنند ارتباطات خود را به ارتباطات اطلاعاتی تبدیل کنند، اظهار داشت: ما از این بابت هشدار می‌دهیم که هر بیگانه‌ای قابل اطمینان نیست.

این مقام‌امنیتی افزود: بسیاری ازمصاحبه‌های علمی، ترفند و یک پوشش است تا برخی افراد خاص مدنظرشان را مطرح کنند.

وی تصریح‌کرد: گرفتن پول از هربیگانه‌ای صحیح نیست زیرا آنان مقاصد خود را پنهان می‌کنند و با شعارهای فریبنده خود به افراد نزدیک می‌شوند و در پشت این مطامع سرویس‌های غول پیکر و بی‌رحم خوابیده است.