همشهری آنلاین: مدیر مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه(س) گفت: زائران بیت‌الله الحرام بدانند که چه شیعه و چه سنی همگی خدا را قبول دارند و باید در این راستا هم‌اندیشی و همگامی مهمی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین حق‌جو در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این‌که « باید آگاهی‌ها،‌ استعداد‌ها و هم‌اندیشی‌ها را در حج بالا ببریم» اظهار کرد: یک سری از افراد در حج فقط به دنبال سیاحت و یا گذراندن وقت هستند که باید به آنها یادآوری کنیم که فلسفه اصلی حج این نیست.

وی ادامه داد: اگر به فلسفه اصلی حج در زمان پیامبر(ص) هم برگردیم می‌بینیم که حج یک فرصت مناسب برای هم‌اندیشی و همایش‌های مهم بوده و پیامبر(ص) همه ساله چه در حج عمره و چه در حج واجب از این فرصت برای بیان مسائل قرآنی و وحیانی استفاده می‌کرد.

حق‌جو با بیان این‌که «انگیزه اصلی حجاج ایرانی باید امر به معروف و نهی از منکر باشد» خاطرنشان کرد: اگر زائران ایرانی بتوانند پیام‌های دینی را به سایر کشورها برسانند بیشترین نفع را به اسلام می‌رسانند، چراکه نه هزینه‌ای برای ما دارد و نه اینکه مشکلی به وجود می‌آید. حجاج باید با اطرافیان خود از در دوستی و محبت وارد شوند تا معارف دینی را به آنها یادآوری کنند.

حق‌جو در ادامه با اشاره به این‌که «علاوه بر زبان، رفتار حجاج نیز خیلی تاثیرگذار است» گفت: همواره ایرانی‌ها به خوش‌رویی معروف بوده‌اند و از این خصلت خوب می‌توانیم برای نشر معارف دینی بهترین استفاده را کنیم. زائر ایرانی باید به دنبال این باشد که حتی اگر بی‌احترامی دید، ایثار کند و با مهربانی جواب این بی‌احترامی‌ها را بدهد تا ارزش‌های اصلی شیعه و اسلام را یادآوری کند.

مدیر مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه(س) تاکید کرد: نقشه اصلی دشمن این است که بین شیعه و سنی تفرقه بیاندازد، ما شیعیان باید بدانیم که سلفی و وهابیت جزء سنی‌ها نیستند. آنها یک حزب دست‌پروده غربی‌ها هستند که حتی اهل تسنن هم آنها را قبول ندارد. شیعه و سنی در 95 درصد از موارد اسلام با همدیگر مشترک هستند. ما باید به این اشتراکات که قرآن، کعبه، معاد، پیامبر(ص) و ائمه(ع) هستند توجه کنیم.

حق‌جو در پایان گفت: اگر به این اشتراکات دین توجه کنیم می‌تواند بهترین راهگشا برای مسلمانان باشد. ما نباید به کشورهای بیگانه این اجازه را بدهیم که باعث برهم خوردن نظم اسلام شود.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها