فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی با اشاره به اینکه در سال‌جاری آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی افزایش یافته، از افزایش آتش‌برها در مناطق جنگلی خبر داد و افزود:‌ در مناطق مختلف جنگلی قسمتی از پوشش گیاهی سطحی با لودر حذف می‌شود تا درصورت وقوع حریق، آتش به آسانی به دیگر نقاط جنگل سرایت نکند.

 سرهنگ قاسم سبزعلی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه باید برای جلوگیری از آتش‌سوزی در فصل‌هایی که سطح پوشش گیاهی خشک افزایش می‌یابد، لاشبرگ‌ها، درختان خشکیده و پوشش گیاهی خشک منطقه را از روی زمین جمع‌آوری کرد، افزود: اما متأسفانه در چند سال گذشته به‌دلیل هزینه‌بر بودن این اقدامات و عدم‌تأمین اعتبارات نتوانسته‌ایم این کار را انجام دهیم. فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی درباره آمارهای اعلام‌شده از میزان آتش‌سوزی پارک ملی گلستان اظهار کرد: کل مساحتی که آتش‌گرفته تقریبا 100هکتار است اما برخی افراد برای پررنگ‌کردن موضوع و دیده شدن اظهارنظرهایشان این میزان را چند هزار هکتار اعلام کرده‌اند.

سبزعلی تأکید کرد: البته بیشتر آتش‌سوزی در مراتع پارک ملی گلستان بوده و میزان آتش‌سوزی درختان جنگلی بسیار کمتر است. وی با اشاره به افزایش حریق در عرصه‌های منابع طبیعی طی سال‌جاری اظهار کرد: با وجود اینکه در برخی استان‌ها مانند کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه با کاهش حریق روبه‌رو بودیم، در استان فارس و برخی استان‌های همجوار آن، هم در سطح و هم در فقره، افزایش حریق داشتیم.