همشهری‌آنلاین: پایگاه اطلاع رسانی دولت درباره اولین نشست مشترک دولت یازدهم و مجلس نهم نوشت: دکتر روحانی در این نشست با تاکید بر ضرورت همفکری و تعامل میان دولت و مجلس برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های کشور گفت: ارتباط بیشتر میان دولت و مجلس کمک می‌کند تا ما با نظر و تحلیل واحدی نسبت به واقعیت‌های کشور و جهان نگاه کرده و برای حل مشکلات مردم قدم برداریم.

 

دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران در نشست نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دولت تدبیر و امید در خصوص مسایل گوناگون کشور از جمله طرح‌ها و برنامه‌های اقتصادی دولت برای تأمین کالاهای اساسی و رفع مشکلات معیشتی مردم، هدفمندی یارانه‌ها، دیپلماسی عمومی و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در تعامل با دیگر کشورها و گزارشی از سفر هیئت عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران به مقر سازمان ملل متحد و قرقیزستان سخنرانی کرد.

دکتر روحانی در این نشست با تاکید بر ضرورت همفکری و تعامل میان دولت و مجلس برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های کشور گفت: ارتباط بیشتر میان دولت و مجلس کمک می‌کند تا ما با نظر و تحلیل واحدی نسبت به واقعیت‌های کشور و جهان نگاه کرده و برای حل مشکلات مردم قدم برداریم.

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از مواضع دکتر روحانی در سفر به نیویورک تاکید کرد: رئیس جمهور با سخنان خود در نیویورک خیلی خوب از منافع ملی ایران دفاع و صیانت کردند.

اصلاح بودجه 92، تعامل دولت و مجلس برای تنظیم لایحه بودجه 93، موضوع انرژی هسته‌ای، محکوم کردن حرکت‌های افراطی و تکفیری‌ها در عرصه بین المللی و همچنین محکوم کردن تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران از دیگر صحبت‌های مطرح شده از سوی رئیس مجلس در این نشست بود.

منبع: همشهری آنلاین