به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مازیار حسینی با اشاره به واگذاری کار تعمیر و نگهداری بزرگراهها به مناطق شهرداری تهران از سال گذشته، گفت: این امر با نظارت و راهبری اداره کل هماهنگی فنی و عمرانی مناطق در معاونت فنی و عمرانی در حال نهادینه شدن و رسیدن به تکامل مطلوب است.
وی با اشاره به اقدامات متعددی که در ارتباط با مساله نگهداشت کیفیت بزرگراههای پایتخت در قالب نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران به انجام رسیده است، اظهار کرد: در گام نخست، برداشت میدانی وضع موجود تمام بزرگراههای شهر صورت گرفت و نواقص آنها احصاء شد. بر اساس برداشتهای میدانی، احجام کار برآورد و اسناد مناقصه توسط مدیریت طرح معاونت عمرانی تهیه شد و به تفکیک هر منطقه در اختیار آنها قرار گرفت تا در فرایند رسمی برگزاری مناقصات مورد استفاده قرار گیرد.
به گفته دکتر حسینی، این اقدام موجب شد که به رغم افزایش چشمگیر قیمت مصالح و دستمزد خدمات در سال گذشته و سال جاری، عملا با تدقیق احجام کار و به کار گیری دستورالعملهای فنی تهیه شده توسط معاونت فنی و عمرانی در خصوص نحوه انجام کار به صورت استاندارد، علاوه بر صرفه جویی در هزینهها، برای آسیبها و خرابیهای متفاوت نیز نسخههای مرمتی متفاوت و متناسب از جمله درزگیری، لکه گیری، تراش و روکش منطقهای، بازسازی لایههای خاکی آسیب دیده در بستر و... به انجام برسد و در مجموع، افزایش قابل ملاحظهای در امتیاز شاخص فنی بزرگراهها به دنبال داشته باشد.
معاون شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه اقدامات اساسی در تعمیر و نگهداری معابر و بزرگراهها با توجه به شرایط فصلی معمولا از اواخر اردیبهشت ماه با کاهش بارشهای بهاری و افزایش دما آغاز میشود، افزود: این اقدامات تا آبان ماه که دما کاهش یافته و بارشهای پاییزی آغاز میشود، ادامه یافته و در طول فصل سرد سال نیز اقدامات عموما منحصر به تعمیرات اضطراری انجام شود.
وی با بیان اینکه در نیمه دوم سال جاری این قبیل اقدامات به سطح معابر شریانی درجه ۱ و ۲ نیز خواهد رسید، ابراز امیدواری کرد که سال آینده بتوان بودجه عملیاتی نگهداشت کل معابر شهر تهران را کاملا بر اساس یک روش استاندارد علمی و مبتنی بر برداشتهای میدانی تنظیم و در لایحه بودجه سنواتی پیشنهاد کرد.