همشهری آنلاین: در پایان روز نخست رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد دیمیتری کرکین در شهر یاکوتسک روسیه، علیرضا کریمی صاحب مدال طلا، و یونس سرمستی و عبداله قمی صاحب مدال برنز شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در وزن 84 کیلوگرم علیرضا کریمی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 7 بر 0 کشتی‌گیر روس را شکست داد. وی در دور سوم نیز کشتی‌گیری از کشور میزبان را با نتیجه 7 بر 0 مغلوب کرد.کریمی در دور چهارم هم حریف روس خود را با نتیجه 9 بر 2 شکست داد. وی در دیدار فینال با توجه به حاضر نشدن الیا ژومیکایف از آذربایجان به مدال طلا رسید.

در وزن 55 کیلوگرم یونس سرمستی در دور نخست با نتیجه 7 بر 0 از سد کشتی‌گیر روسیه گذشت و فرهاد جلائی نیز با همین نتیجه نماینده مغولستان را مغلوب کرد. این دو کشتی‌گیر در دور دوم به مصاف یکدیگر رفتند که در حالی که مسابقه با نتیجه 9 بر 4 به سود سرمستی پیش می‌رفت، جلایی به مسابقه ادامه نداد.

سرمستی در دور سوم این مسابقات نیز مقابل کشتی‌گیر روس با نتیجه 7 بر 0 به برتری دست یافت، اما در دور چهارم و مرحله نیمه نهایی مقابل حریف روس خود ضربه فنی و راهی دیدار رده‌بندی شد. به این ترتیب فرهاد جلائی در این وزن از دور رقابت‌ها کنار رفت و سرمستی در دیدار رده‌بندی مقابل فرانک پیریلی از آمریکا با نتیجه 6 بر 4 پیروز شد و به مدال برنز رسید.

در وزن 120 کیلوگرم عبداله قمی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 7 بر 0 کشتی‌گیر بلاروس را شکست داد. وی در دور سوم مقابل کشتی‌گیر آذربایجانی با نتیجه 8 بر 4 به برتری دست یافت. قمی در دور چهارم برابر دیوید مودزمانشویلی، نایب قهرمان المپیک لندن از گرجستان با نتیجه 7 بر 0 مغلوب شد و راهی دیدار رده‌بندی شد. قمی در دیدار رده‌بندی با نتیجه 7 بر 0 از سد کشتی‌گیر روس گذشت و صاحب مدال برنز شد.

در همین وزن خشایار دهستانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 7 بر 1 حریف روس خود را مغلوب کرد. وی در دور سوم نماینده بلغارستان را نیز با نتیجه 7 بر 0 شکست داد، اما در دور چهارم برابر حریف گرجستانی مغلوب شد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. وی در این دیدار مقابل کشتی‌گیر اسلواکی مغلوب و پنجم شد.

در وزن 66 کیلوگرم غلامرضا عبداله‌پور در دور نخست با نتیجه 7 بر 0 حریف فنلاندی را مغلوب کرد، اما در دور دوم مقابل حریف روس با نتیجه 4 بر 7 شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

رقابت‌های سه وزن دوم این مسابقات روز یکشنبه برگزار می‌شود که مصطفی قیاسی و پیمان یاراحمدی در وزن 74 کیلوگرم به مصاف حریفان می‌روند. تیم ایران در این رقابت‌ها در وزن‌های 60 و 96 کیلوگرم نماینده ندارد.

ششمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام دیمیتری کرکین روزهای شنبه و یکشنبه (13 و 14 مهر) هفته جاری با حضور کشتی گیرانی از بیست کشور دنیا در شهر یاکوتسک روسیه در حال برگزاری است.

 

منبع: همشهری آنلاین