همشهری آنلاین: مشاور معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جزییات حادثه واژگونی اتوبوس حامل ناشران در مسیر تبریز به تهران را تشریح کرد و از مجروح شدن ۳۰ نفر و جان باختن یک نفر خبر داد.

همایون امیرزاده درباره تصادف اتوبوس حامل جمعی از ناشران شرکت‌کننده در نمایشگاه استانی کتاب در شهر تبریز به خبرنگار کتاب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: پس از پایان کار نمایشگاه استانی کتاب تبریز، تعدادی از غرفه‌داران و ناشران که از تهران در این نمایشگاه شرکت کرده بودند، در مسیر برگشت در اتوبان تبریز - تهران دچار سانحه می‌شوند و اتوبوس واژگون می‌شود. در اثر این حادثه تقریبا 30 نفر مجروح شدند که یک نفر از آن‌ها به علت شدت جراحت‌های وارده متأسفانه فوت کرد.

او افزود: فرد درگذشته حسین طهماسبی، غرفه‌دار انتشارات پارمیس، بوده است.

امیرزاده همچنین گفت: خوشبختانه با همکاری راهنمایی و رانندگی و جمعیت هلال احمر، ‌مجروحان به بیمارستان‌های شهرستان‌های میانه و زنجان منتقل شدند. مصدومانی که به بیمارستان میانه اعزام شده‌ بودند، به غیر از همان فردی که فوت کرده است و راننده، همگی مرخص شده‌اند. همچنین به جز چهار نفر، مصدومانی که در بیمارستان آیت‌الله موسوی شهر زنجان بستری شده بودند، مرخص شده‌اند و چهار نفر بستری شده نیز پس از انجام مداوای اولیه، از بیمارستان مرخص خواهند شد.

او در ادامه گفت: برگزارکننده نمایشگاه‌های استانی کتاب، مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی است که البته مورد حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم هست، اما ایاب و ذهاب ناشران به عهده خود آن‌هاست.

امیرزاده همچنین از رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان آذربایجان شرقی و زنجان به خاطر حضور در بیمارستان‌های مربوطه و تأکید بر رسیدگی به مصدومان تشکر کرد.

منبع: همشهری آنلاین