همشهری آنلاین: تیم ملی والیبال ایران در شرایطی برای مرتبه دوم قهرمان آسیا شد که طی این دوره از بازی‌ها فقط یک ست را از دست داد.

به گزارش همشهری آنلاین، تیم ملی والیبال ایران با پیروزی 3 بر صفر مقابل تیم کره جنوبی در فینال مسابقات والیبال آسیا برای مرتبه دوم به قهرمانی رسید.

تیم ملی ایران در این بازی با اعتماد به نفس قابل توجهی پا به میدان گذاشت و ولاسکو سرمربی این تیم فقط یک بار در طول بازی نسبت به بازی شاگردانش متنقدانه برخورد کرد.در این مسابقه ملی‌پوشان ایران در 3 ست متوالی و با نتایج 25 بر 19، 25 بر 22، 25 بر 19 شاگردان پارک کی‌وون را از پیش‌رو برداشتند.

تیم ایران پیش از این هم در مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی آسیا برابر کره‌جنوبی قرار گرفته بود که در آن مسابقه هم ایران با نتیجه 3 بر یک پیروز شده بود. همچنین سرمربی تیم ملی والیبال کر‌ه‌جنوبی گفته بود که ایران بهترین تیم قاره آسیاست و من فکر می‌کنم این تیم به راحتی به دیدار نهایی مسابقات قهرمانی آسیا صعود ‌کند که نه تنها پیش‌بینی وی درست از آب درآمد، بلکه ایران به راحتی توانست قهرمانی خود را تکرار کند.
 بلند قامتان ایران در حالی در این دوره از مسابقات قهرمان شدند که در سال 2011 با واگذاری تنها دو ست رکورد جالب توجهی از خود به جا گذاشته بودند، اما در این دوره از رقابت‌ها رکورد قبلی خود را شکستند و تنها با واگذاری یک گیم به کره‌جنوبی آنهم در مرحله دوم مسابقات روی سکوی قهرمانی قرار گرفتند.

در دیدار رده‌بندی نیز تیم ملی چین توانست بر ژاپن غلبه کرده و به مقام سوم برسد. بعد از ژاپن نیز استرالیا در مکان پنجم قرار گرفت.

تیم ملی ایران با این قهرمانی جواز حضور در مسابقات ارزشمند بین‌قاره‌ای را بدست‌ آورد.

منبع: همشهری آنلاین