همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (پنها) از پرواز بالگرد ملی کشورمان در دهه فجر امسال خبر داد و گفت : با این کار ایران جزو پنج کشور سازنده بالگرد در دنیا می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، امیرخلبان احمدآبادی درحاشیه چهاردهمین همایش ملی مهندسی سطح در دانشگاه صنعتی اصفهان افزود : این بالگرد ۱۴ نفره با ۱۶متر طول و بدنه بطورکامل کامپوزیتی همسطح بالگردهای ۲۱۲ و ۴۱۲ است و در دهه فجر امسال اولین پرواز خود را به صورت آزمایشی انجام خواهد داد.

او با اشاره باینکه کار طراحی و ساخت این بالگرد از ۲ سال پیش با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شده است گفت: این بالگرد به دلیل بدنه کامپوزیتی خود سبکتر و مقاومتر است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (پنها) ایران را چهارمین قدرت بالگردی دنیا خواند و تصریح کرد ، ایران نخستین کشور در دنیا در زمینه تنوع بالگردی با ۱۳ نوع مختلف است.

امیرخلبان احمدآبادی گفت : اکنون مشتری‌هایی حاضرند تا ۱۶میلیون دلار برای بالگرد ایرانی هزینه کنند.

مدیرعامل شرکت پنها افزود : این شرکت از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته های مرتبط با کار خود استقبال می کند و در زمینه استخدام نیرو نیز محدودیتی ندارد.

امیرخلبان احمدآبادی همچنین به همکاری با دانشگاه‌ها واجرای طرح‌های پژوهشی اشاره کرد و افزود: ما به ارزش ۹ میلیارد ریال قرارداد با دانشگاه صنعتی اصفهان برای طرح پایداری بالگرد داریم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (پنها) افزود: پنها یک دانشگاه است و فضای کار برای همه در آن وجود دارد.

چهاردهمین همایش ملی مهندسی سطح پس از دو روزفعالیت امروز در دانشگاه صنعتی اصفهان پایان یافت.

منبع: همشهری آنلاین