به گزارش خبرگزاری شینهوا از بروکسل، بر اساس آمار یوروستات - اداره آمار اتحادیه اروپا - در یک سال گذشته، نزدیک به 60 در صد از کاربران بین 16 تا 74 ساله اروپایی از فروشگاههای اینترنتی خرید کردهاند.
میزان استفاده از فضای مجازی برای خریدهای اینترنتی در کشورهای مختلف اتحادیه متفاوت است. بیشترین میزان استفاده از اینترنت برای خرید کالا و خدمات در انگلیس و کمترین میزان آن در ایتالیا و استونی صورت گرفته است.
در حالی که در انگلیس 82 درصد از کاربران برای تهیه کالاهای مورد نیاز خود به اینترنت مراجعه کردهاند، در ایتالیا و استونی تنها 29 درصد کاربران به این منظور وارد فضای مجاز شدهاند.
بیشترین خریدهای اینترنتی را در اتحادیه اروپا خرید لباس، وسایل ورزشی، رزرو بلیط برای مسافرت و رزرو هتل به خود اختصاص میدهد.