همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی گفت: بزودی با تامین مالی طرح مترو تهران - پرند زمان بهره برداری از آن اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ عباس آخوندی امروز در بازدید از مترو پرند و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) افزود: بخش قابل توجهی از طرح 52 کیلومتری مترو تهران - پرند اجرا شده است و بزودی و با تامین اعتبارمورد نیاز، عملیات اجرایی ان با سرعت بیشتری پیگیری می شود .

آخوندی درباره مترو پردیس و هشتگرد نیز اظهارداشت : مطالعات مترو پردیس هنوز کامل نشده و تاکنون هم از مترو هشتگرد بازدید نداشته‌ام که زمان بهره برداری آن را اعلام کنم.

وی گفت : در این مسیر پیشنهاد شد دو ایستگاه برای قم و واوان در نظر گرفته شود تا مسافران قم از ایستگاه مسیر فرودگاه بتوانند وارد و یا به سمت قم خارج شوند.

وزیر راه و شهرسازی درباره طرح های توسعه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) هم افزود: این فرودگاه برای جابجایی 50 میلیون مسافر در سال برنامه ریزی شده بود که هم اکنون سالانه کمتر از 6 میلیون مسافر در آن جابجا می‌شوند.

وی گفت: با تلاش‌های وزیر امور خارجه امیدواریم بتوانیم از سرمایه گذاری خارجی دعوت و از طریق فاینانس طرح‌های توسعه فرودگاه امام را اجراکنیم .

آخوندی افزود:‌ باید تلاش کنیم که فرودگاهی در شأن ملت ایران بسازیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ترمینال 2 فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) با ظرفیت جابجایی سالانه 20 میلیون مسافر از جمله طرح‌های توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) است که نیاز به سرمایه گذاری بین‌المللی دارد.

منبع: همشهری آنلاین