همشهری آنلاین: در روز اول رقابت‌های ووشو،‌ حسین‌زاده طلا گرفت و بازیاری، شیرزاد و دلاور به فینال راه یافتند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو، در روز اول رقابت‌های ووشوی کامبت گیمز در سن پترزبورگ روسیه، در وزن 75 کیلوگرم، مجتبی حسین‌زاده توانست به فینال رسیده و در این دیدار با پیروزی دو بر صفر بر گاژی نوریتینوف از روسیه به عنوان نخست دست یافته و اولین طلای کاروان ووشو را کسب کند.

آرمان بازیاری هم توانست 2 بر 0 شیوا وو جین از چین را شکست داده و به دیدار پایانی برسد. وی باید در فینال 90 کیلوگرم با محمد یوسف از مصر رقابت کند.

در 65 کیلوگرم، جعفر شیرزاد 2 بر 0 اینسی اسماعیل از ترکیه را شکست داده و به دیدار پایانی راه یافت. شیرزاد باید با دیلان ساخو از فرانسه برای مدال طلا در سالن اسپارتاک سن پترزبورگ مبارزه کند.

حمیدرضا لادور هم توانست با غلبه بر حریف اوکراینی به بازی نهایی برسد. وی در این رقابت با نتیجه دو بر صفر دمیترو باتوک را از پیش رو بر داشت. ملی پوش 85 کیلوی ایران با علی محمد علی ابراهیم از مصر رقابت خواهد کرد.

در دیگر اوزان، علی یوسفی (60 کیلو) برابر حریف شکست خورد. وی در رقابت با رستم کاکرائف در حالی مغلوب شد که در راند دوم، اشتباهات داوری علیه وی بود. این داوری موجب شد تا عملا وی راند آخر را به حریف واگذار کند.

مسعود فاضلی هم در جدال 70 کیلو با اسماعیل علی‌یف از روسیه 2 بر 0 مغلوب شد. عملکرد داوری در این دیدار و به خصوص راند دوم هم به گونه‌ای بود که با اعتراض گسترده تیم اعزامی کشورمان همراه بود.

در بخش تالو اما علی وطنخواه در رقابتی نزدیک با حریفان شرق آسیایی، با اختلاف امتیاز اندکی مغلوب شد و با 9.55 امتیاز بر سکوی چهارم تکیه زد. ینگ کی هوانگ از چین با 9.69، چون هو لو از مالزی با 9.63 و خانگ چینگ ان گی از مالزی با 9.56 عناوین اول تا سوم را از آن خود کردند.

 

منبع: همشهری آنلاین