همشهری آنلاین: یک کارگردان معتقد است ساخت فیلم برای دانش آموزان سرمایه گذاری برای آینده شان است و از این رو باید به این حوزه توجه ویژه داشت.

به گزارش همشهری آنلاین، ابوالفضل جلیلی کارگردان و فیلم نامه نویس با تاکید بر ضرورت توجه به انتقال مفاهیم آموزشی به دانش آموزان با فیلم، اظهار کرد: به تنها چیزی که در سینمای کودک توجه نمی شود «کودک» است زیرا اگر توجه لازم صورت می گرفت پس از این همه سال برای ساخت فیلم مناسب، کودکان دیروز و جوانان امروز در مشکلات ریز و درشت دست و پا نمی زنند.

وی با بیان این که در سال های گذشته تنها دو فیلم برای جوانان ساخته است، افزود: تمام فیلم های من در حوزه کودکان بوده است و اگر چه این حوزه بسیار هزینه بر است اما در سال های آینده نیز در همین زمینه فیلم تهیه خواهم کرد.

این کارگردان با اشاره به این اظهار نظر که می گویند فیلم کودک گیشه مناسب ندارد، ابراز کرد: منطق درستی نیست که به کودک بگوییم ما برای تو فیلم تولید نمی کنیم زیرا تو سود و بهره ای برای ما نداری. از سویی دیگر ساخت فیلم برای دانش آموزان یعنی گروه کودک و نوجوان سرمایه گذاری برای آینده آن ها و کشور است.

این کارگردان ایرانی در پایان تاکید کرد: افرادی که در جشنواره فیلم رشد فعالیت می کنند باید مومن به کار کودک باشند و بتواند گام های موثری برای آنها بردارند.

چهل و سومین جشنواره بین المللی فیلم رشد 3 تا 10 آبان برگزار می شود.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها