همشهری آنلاین: تیم‌های بایرن مونیخ، بوروسیا دورتموند و بایر لورکوزن که در فصل گذشته رده‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده بودند، در فصل جاری نیز پیشتازی می‌کنند و با موفقیت‌های پیاپی بر فاصله خود با دیگر تیم‌ها افزوده‌اند.

بایرن مونیخ سه - هرتا برلین دو

بایرن مونیخ که در هفته گذشته در لیگ قهرمانان اروپا مهمان چک خود، ویکتوریا پیلسن را پنج بر صفر در هم کوبیده بود، در هفته دهم بوندس‌لیگا با هرتا برلین دست و پنجه نرم کرد. برلینی‌ها در این پیکار توانستند راه را بر بایرن مونیخ دشوار سازند، اما در نهایت ۳ بر ۲ از صدرنشین جدول شکست خوردند. یکی از چهره‌های موفق این دیدار ماریو منزوکیچ ، مهاجم بایرن مونیخ بود که دو گل از سه گل تیمش را به ثمر رساند.

شالکه یک - بوروسیا دورتموند سه

تیم‌های شالکه و بوروسیا دورتموند که از رقیبان سرسخت و دیرینه یکدیگر محسوب می‌شوند، در هفته دهم بوندس‌لیگا برای ۸۳مین بار در تاریخ لیگ دسته اول آلمان به مصاف هم رفتند. دورتموندی‌ها با ارائه بازی‌ای پرشتاب و تماشایی توانستند میزبان خود را ۳ بر 1 شکست دهند و با کسب سه امتیاز دیگر (مجموعا ۲۵ امتیاز از ۱۰ بازی) به تعقیب بایرن مونیخ که با ۲۶ امتیاز صدرنشین جدول است، ادامه دهند.

بایر لورکوزن دو - آگسبورگ یک

سومین تیمی که توانسته جای خود را در رده‌های بالای جدول مستحکم سازد، بایر لورکوزن است که در هفته دهم موفق شد مهمان جنوبی خود آگسبورگ را ۲ بر 1 از پیش رو بردارد. آگسبورگ اگرچه گل نخست را در این دیدار به ثمر رساند، اما در نهایت تسلیم فشارهای تیم میزبان شد و دست خالی میدان را ترک گفت. لورکوزن در حال حاضر با ۲۵ امتیاز در رده سوم است و با تیم چهارم جدول (هرتا برلین) ۱۰ امتیاز فاصله دارد.

هانوفر یک - هوفن‌هایم چهار

تیم هانوفر که همواره در زمین خود قدرتمند و موفق ظاهر شده، در هفته دهم بوندس‌لیگا متحمل شکستی سنگین مقابل مهمان جنوبی خود، هوفن‌هایم شد. هوفن‌‌هایم با کسب سه امتیاز مهم جای خود در رده‌های میانی جدول را مستحکم کرده است. روبرتو فیرمینو، مهاجم هوفن‌هایم، با زدن گل‌های سوم و چهارم تیمش توانست در عرض سه دقیقه (۶۲ و ۶۴) ناکامی تیم میزبان را مسجل سازد.

ماینتس دو - آینتراخت برانشوایگ صفر

تیم ماینتس نیز از برندگان هفته دهم بود. این تیم در پیکار خانگی مقابل آینتراخت برانشوایگ توانست از فرصت‌های خود در ضدحمله استفاده کند و دو بار دروازه قعرنشین جدول را بگشاید. چهره درخشان این دیدار اوکازاکی، بازیکن ژاپنی ماینتس بود که هر دو گل تیمش را به ثمر رساند. تیم ماینتس نیز در حال حاضر در رده‌های میانی جدول قرار دارد.

وولفسبورگ سه - وردر برمن صفر

تیم وولفسبورگ یکی دیگر از تیم‌های موفق هفته دهم بوندس‌لیگا بود که با ارائه یکی از بهترین بازی‌های خود در فصل جاری توانست مهمان خود، وردر برمن را ۳ بر 0 شکست دهد. وولفسبورگ در طول بازی کنترل میدان را در دست داشت و اگر از فرصت‌های استثنایی خود بهتر استفاده می‌کرد، می‌توانست حریف را با گل‌های بیشتری به خانه بفرستد. ماکسیمیلیان آرنولد، بازیکن ۱۹ ساله وولفسبورگ یکی از چهره‌های برتر این دیدار بود.

اشتوتگارت یک - نورنبرگ یک

هفته دهم بوندس‌لیگا روز جمعه (۲۵ اکتبر / ۳ آبان) با مصاف اشتوتگارت و نورنبرگ آغاز شده بود. در این دیدار وداد ایبیزویچ، مهاجم بوسنیایی اشتوتگارت، تیمش را در حضور بیش از ۴۸ هزار تماشاگر در دقیقه ۳ یک بر صفر جلو انداخت، اما درمیچ در دقیقه ۶ گل تساوی را به ثمر رساند. تلاش‌های دو تیم برای باز کردن دروازه حریف در نهایت بی‌نتیجه ماند و این دیدار پس از نود دقیقه با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

فرایبورگ صفر - هامبورگ سه

تیم هامبورگ با داشتن سرمربی‌جدیدش، برت فان ماروایک، جانی تازه گرفته و دیدارهای اخیر خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است. هامبورگی‌ها در هفته دهم بوندس‌لیگا توانستند میزبان جنوبی خود، فرایبورگ را ۳ بر 0 شکست دهند. اولیور باومان، دروازه‌بان فرایبورگ، یکی از سیاه‌ترین روزهای خود را تجربه کرد. هر سه گل هامبورگ ناشی از سهل‌انگاری و اشتباهات فاحش او بود.

بوروسیا مونشن‌گلادباخ چهار - آینتراخت فرانکفورت یک

پیکارهای هفته دهم بوندس‌لیگای آلمان عصر یکشنبه (5 آبان) با دیدار بوروسیا مونشن‌گلادباخ و آینتراخت فرانکفورت خاتمه یافت که هر دو طرفدار فوتبالی تهاجمی هستند. تیم مونشن‌گلادباخ با عملکردی منسجم و کارآ توانست حریف خود را ۴ بر 1 شکست دهد. رافائل، ستاره برزیلی این تیم، با زدن گل چهارم ناکامی تلخ فرانکفورت را مسجل کرد.

منبع: همشهری آنلاین