همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی قزاقستان شامگاه چهارشنبه پس از دیدار با فرمانده نیروی دریایی شمال در بندرانزلی گفت : پنج کشور حاشیه خزر موظفند این دریا را بعنوان دریای صلح و دوستی حفظ کنند.

ژانداربیک ژانزکوف در حاشیه دیدار با فرمانده ناوگان شمال در بندرانزلی در مصاحبه اختصاصی با ایرنا در خصوص هدف از این سفر اظهار کرد: هیات قزاق با دعوت فرمانده کل نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و با هدف آشنایی با همتایان خود به ایران سفر کرده است.

وی با اشاره به این که این نخستین سفر این هیات به ایران است خاطرنشان کرد : نیروی دریایی جمهوری قزاقستان از صفر شروع شده و در مرحله نخست با نیروی دریایی کشورهای پنج کشور ساحلی خزر برای بنیانگزاری همکاری های فی مابین ملاقات می کند.

فرمانده نیروی دریایی قزاقستان اذعان کرد: در این سفر مراکز آموزشی نیروی دریایی ایران را چه به لحاظ آموزشی و چه از نظر تولید ناو و تسلیحات و تجهیزات در سطح بالایی دیدیم و این نشان دهنده پیشرفت ایران در زمینه نظامی است.

ژانزکوف با اشاره به تازه تاسیس بودن نیروی دریایی قزاقستان و فقدان مراکز آموزشی نیروی دریایی دراین کشور خاطرنشان کرد: وظیفه نیروی دریایی قزاقستان ایجاد امادگی پرسنل برای انجام وظایف محوله است.

وی تصریح کرد: ما با این هدف از مراکز آموزشی نیروی دریایی در کشورهای حاشیه دریای خزر بازدید می کنیم تا از تجارب آنها استفاده کنیم .

فرمانده نیروی دریایی قزاقستان با اشاره به بازدید از مرکز اموزش تخصص های دریایی در رشت گفت:در آینده حتما از همکاری های این مرکز در زمینه آموزشهای دریایی استفاده می کنیم .

به گزارش ایرنا،ˈ ژانداربیک ژانزکوف عصر چهارشنبه در راس هیاتی با فرمانده ناوگان شمال در ستاد منطقه چهارم نیروی دریایی در بندرانزلی ملاقات و گفتگو کرد.

وی در این بازید علاوه بر تبادل نظر با امیر دریادار خرداد حکیمی فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی از یگان های شناور و ناوتیپ و کاخ موزه بندرانزلی دیدن کرد.

در خاتمه نمادهای دو کشور و هدایایی از سوی فرمانده نیروی دریایی منطقه چهارم کشور و فرمانده نیروی دریایی قزاقستان رد و بدل شد.

«ژاندار بیک ژانزکوف ˈ قبل از ورود به استان گیلان از دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) در نوشهر بازدید کرد و در استان گیلان علاوه بر منطقه چهارم از مرکز اموزش تخصص های دریایی در رشت نیز دیدن کرد.

این سفر به منظور تحکیم روابط بین دو کشور و حسن همجواری و تعاملات آموزشی در شاخه نیروی دریایی صورت پذیرفت.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها