همشهری آنلاین: معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان این که به دلیل تغییرهای اقلیمی وارد سیزدهمین سال خشکسالی شده ایم گفت: ۵۱۶ شهر کشور دچار تنش آبی است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، حمیدرضا تشیعی در نهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب گفت: خشکسالی موجب شده است بسیاری از منابع تولید آب به ویژه منابع سطحی از این شرایط متاثر شود.

وی تصریح کرد: 9 هزار و 800 لیتر در ثانیه در بخش شهری و پنج هزار و 400 لیتر در ثانیه در بخش روستایی و درمجموع 15 هزار و 200 لیتر در ثانیه کاهش تولید ناشی از تداوم خکشکسالی در کشور رخ داده است.

تشیعی اظهار داشت: اکنون 44 هزار لیتر در ثانیه در بخش شهری و ده هزار لیتر در ثانیه در بخش روستایی و در مجموع 54 هزار لیتر در ثانیه کمبود تولید آب در کشور وجود دارد.

وی گفت: برخی سدها کمتر از 30 درصد حجم خود، ذخیره آب دارد که سدهای سفیدرود، زاینده رود، 15 خرداد، استقلال و دوستی از آن جمله است.

تشیعی ادامه داد: آب ورودی به سدهای کرج، لتیان، دوستی، استقلال و طالقان 30 درصد کاهش یافته است.

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران همزمان با نهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب تا 18 آبان ماه جاری در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپاست.

منبع: همشهری آنلاین