همشهری آنلاین: کومیته‌کاهای اوزان ۷۶ و ۵۵ کیلوگرم کشورمان به مقام سوم جهان دست یافتند.

به گزارشروابط عمومی فدراسیون کاراته، در دومین روز از مسابقات کاراته قهرمانی نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان که با حضور نمایندگان 92 کشور در شهر "گوادالاخارا" در اسپانیا درحال پیگیری است، روز جمعه (17 آبان) کاراته‌کاهای رده سنی جوانان به رقابت پرداختند.

در وزن منهای 76 کیلوگرم، "علی بهبود" در نخستین دیدار برابر مکزیک به برتری پنج بر صفر رسید و در ادامه کاراته‌کای اوکراینی را پنج بریک مغلوب کرد و سپس حریفی از اسلواکی را شکست داد.

بهبود در ادامه نماینده فرانسه را 3 بر 0 از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی رسید که در این مرحله نتوانست برابر کومیته‌کای مصری به پیروزی برسد و با قبول شکست، به دیدار رده‌بندی رسید. وی در دیدار رده‌بندی نماینده ژاپن را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن منهای 55 کیلوگرم کومیته پسران نیز "میلاد تیغی" در نخستین مبارزه به مصاف نماینده لوکزامبورگ رفت و به پیروزی دست یافت، اما در دومین مبارزه نتیجه را یک بر صفر به کومیته‌کایی از مصر واگذار کرد. با رسیدن نماینده مصر به دیدار پایانی، میلاد تیغی نیز برای کسب مدال برنز تلاش خود را آغاز کرد.

وی در جدول شانس مجدد ابتدا نماینده قزاقستان را شکست داد و سپس مکزیک را در مبارزه‌ای نزدیک، یک بر صفر مغلوب کرد تا به دیدار رده‌بندی برسد. تیغی در دیدار رده‌بندی در مبارزه‌ای شجاعانه، حریف ارمنستانی را 9 بر 0 مغلوب کرد و به نشان برنز رسید.

 

منبع: همشهری آنلاین