همشهری آنلاین: سرمربی تیم ملی والیبال ایران با بیان اینکه هنوز خیلی‌ها بازیکنان ایرانی را باور ندارند گفت مطمئن باشید این اتفاق در سال‌های آینده رخ خواهد داد.

به گزارش ایسنا، خولیو ولاسکو، سرمربی تیم ملی والیبال ایران در آستانه دور جدید اردوی ملی‌پوشان برای شرکت در مسابقات قهرمانی قاره‌های جهان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فدراسیون زمینه این را فراهم کرد که تمرینات را بدون مشکلی آغاز کنیم. مسابقات خیلی خوب و جذاب است زیرا با تیم‌های بسیار بزرگی در زمان کوتاه بازی خواهیم داشت. نمی‌توانم بگویم که تورنمنت پیش‌رو خیلی سخت است، ولی به هر حال تیم‌هایی نظیر برزیل، روسیه و ایتالیا در این مسابقات هستند که برای ما بازی با آنها مهم است. در کل می‌توانیم کسب تجربه خوبی داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره زمان ورود تیم ایران به مسابقات آن هم یک روز پیش از مسابقات، گفت: این شرایط برای همه وجود دارد و تنها مختص ایران نیست. ما باید با این شرایط تلفیق پیدا کنیم . کاری از دست ما بر نمی‌آید. به هر حال تیم ملی باید با شرایط خاص هر مسابقه کنار آید و در لیگ جهانی هم شرایط خاص بود و حالا باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران درباره غیبت سیچلو در مسابقات قهرمانی قاره‌های جهان گفت: بله این مشکل بزرگی است. ما بازی‌های بسیار سختی را پیش‌رو داریم. تعداد زیادی از بازیکنان مطرح جهان در این رقابت‌ها حضور دارند که می‌توانند دفاع ما را تحت تاثیر قرار دهند. در بحث سیستم‌های دفاعی سیچلو خیلی به من کمک می‌کرد، اما به هر حال سیچلو هم شرایط خودش را دارد و باید تیمش را در ایتالیا هدایت کند. به هر حال سایر دستیاران در ایران به من کمک می‌کنند اما مطمئنا بدون سیچلو کارم در روی نیمکت سخت‌تر خواهد بود. باید اضافه کنم که سیچلو در حال حاضر اگر چه در ایتالیا است، اما باز هم کمک می‌کند. او فیلم بازی‌های ایران و همچنین فیلم بازی‌های حریفان ایران را می‌بیند و تحلیل و آنالیز خود را به ما می‌دهد. او ارزیابی خود را از طریق اینترنت با من در میان می‌گذارد. ما باید در مسابقات قهرمان قاره‌ها از حریفان خود چیزهای جدیدی یاد بگیریم. این هم برخی از کار ماست.

ولاسکو با ابراز رضایت از روز نخست تمرین تیم ملی در اردوی تیم ملی گفت: با توجه به این که پس از چهار هفته‌ مسابقات لیگ اردوی تیم ملی را استارت زدیم می‌توانم بگویم که همه چیز خوب و نرمال است. با توجه به این که در هفته‌ دو بازی برگزار می‌شود شرایط بدنی بازیکنان هم خوب و طبیعی است. حالا باید در روزهای آینده ببینیم که چه شرایطی پیش می‌آید.

وی در پاسخ به این پرسش که دلیل دعوت نشدن بهترین بازیکنان ایران از سوی باشگاه‌های خارجی والیبال چیست؟،‌تاکید کرد: فکر می‌کنم که مهم‌ترین مساله دستمزد خوبی است که بازیکنان ایران در لیگ ایران می‌گیرند. تنها بازیکنان خیلی حرفه‌ای در سطح دنیا بیشتر از این دستمزدها حقوق می‌گیرند. شاید قدری زمان نیاز دارد تا بازیکنان ایران از نظر اسم و رسم در دنیا شناخته شوند. هنوز والیبالیست‌های ایرانی در دنیا مطرح نیستند. مطمئن باشید که سال آینده بیشتر شناخته خواهند شد. البته به نظر من خیلی از بازیکنان ایرانی از آنهایی که در لیگ‌های خارجی بازی می‌کنند خیلی بهتر هستند. البته بحث شناخته شدن ایران هم است،‌ شاید برای برخی از باشگاه‌داران خارجی سخت باشد که بازیکنانی که شناخته شده نیستند را به آنها معرفی کنیم و باور نمی‌کنند که والیبال ایران خیلی خوب شده است. اما اگر همین طور ادامه دهید مطمئن باشید این اتفاق در سال‌های آینده می‌افتد. این عقیده من است. حتی وقتی با مربیان باشگاهی خارجی صحبت کردم و از بازیکنان ایرانی تعریف کردم آنها خیلی باور نکردند و فکر کردند که چون مربی آنها هستم تعریف می‌کنم، اما مطمئن باشید که در آینده مربیان باشگاهی خارجی با من هم عقیده خواهند بود و از بازیکنان ایرانی دعوت می‌کنند.

ولاسکو درباره خداحافظی فرهاد ظریف از تیم ملی والیبال گفت: قبلا مشکل کوچکی وجود داشت که با ظریف صحبت کردم و این مشکل حل شد. حالا نمی‌دانم که چه می‌شود، اما این حرف‌ها را تازه از شما خبرنگاران می‌شنوم. هر کسی که در تیم ملی باشد باید با تمام توان کار کند و اگر هم می‌خواهد برود صراحتاً این موضوع را اعلام کند. فعلا برنامه‌ای نداریم.

سرمربی تیم ملی والیبال همچنین با تاکید بر این که در مسابقات قهرمان قاره‌های جهان ناصر رحیمی را به عنوان لیبروی دوم به همراه تیم می‌برد، خاطر نشان کرد: از بین دو گزینه علی جدیدی و میرزا جانپور را هم یکی را به مسابقات ژاپن می‌بریم. البته من خودم دوست داشتم که سامان فائزی را به همره داشته باشیم، اما چون فائزی از نظر ناحیه انگشت دست راست دچار آسیب دیدگی‌ است نمی‌توانیم او را به همراه ببریم.

ولاسکو در پایان با اشاره به هدفگذاری خود در مسابقات قهرمانی قاره جهان گفت: در اقدام اول سعی می‌کنیم نهایت تجربه را برای بازی‌های جهانی سال بعد را در قهرمانی جهان کسب کنیم و در مرحله دوم به پیروزی برابر ژاپن و چند تیم دیگر فکر می‌کنیم.

منبع: همشهری آنلاین