همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: فاز سوم طرح کمربند سبز شهر تهران به وسعت ۵۰ هزار مترمربع به زودی اجرا خواهد شد.

به گزارش تهران سما، علی محمد مختاری با بیان این مطلب گفت: تا کنون دو فاز کمربند سبز تهران به اجرا درآمده که طی آن 39 هزار و 620 مترمربع از حاشیه و اطراف شهر تهران تحت پوشش کمربند سبز قرار گرفته‌اند.

وی افزود: با اجرای طرح کمربند سبز حاشیه تهران، سرانه فضای سبز برون‌شهری از 14.8 مترمربع به 23 مترمربع افزایش یافته که این میزان نزدیک به استاندارد جهانی است و با اجرای فاز سوم این طرح، این میزان نیز افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران همچنین با اشاره به افزایش سرانه فضای سبز درون شهری و استاندارد کردن آن گفت: سرانه فضای سبز درون شهری به 15.3 مترمربع در سال 91 افزایش یافته همچنین بیش از 2 هزار و 75 بوستان محلی، منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای نیز تا کنون در سطح شهر ایجاد شده است.

مختاری خاطرنشان کرد: در منطقه‌هایی مانند مناطق 11، 7، 10 و 17 که بافت فشرده شهری دارند، با کمبود فضای سبز مواجه هستیم که طی برنامه‌ای منظم نسبت به خرید، تجمیع و یکپارچه‌سازی برخی ساختمان‌ها در این مناطق اقدام شده و آنها را تبدیل به پارک‌های محله‌ای کرده‌ایم.

منبع: همشهری آنلاین