همشهری آنلاین: سرمربی تیم ملی والیبال برزیل به رغم برتری تیم‌اش مقابل شاگران ولاسکو به تمجید از تیم ملی ایران پرداخت و گفت تیم ملی ایران در میان بهتر‌ین‌های جهان قرار دارد.

به گزارش فارس،برناردو رزنده در خصوص  دیدار  تیم ملی ایران و برزیل [ایران مغلوب برزیل شد]گفت: اگر نگویم که تیم والیبال ایران بیشترین پیشرفت را در طول سال‌های گذشته داشته، باید بگویم یکی از تیم‌هایی بوده که پیشرفت زیادی داشته است. آنها اکنون در بین بهترین‌ها قرار گرفته‌اند و همان طور که ولاسکو، سرمربی این تیم اعلام کرد، نمایش خوب آنها دیگر هیچ تیمی را شگفت زده نمی‌کند. آنها در جام جهانی و لیگ جهانی حضور داشته‌ و در هر تورنمنتی هم که بودند، شانس قهرمانی را داشته‌اند. مشخص است که خوب تمرین‌ داده‌ شده‌اند. آنها در قهرمانی آسیا نیز عملکردی بسیار خوب داشتند. به خاطر دیدارهای کمی که در این فصل داشتیم، ریتم خوبمان را از دست دادیم. فشار زیادی به ایران آوردیم و با اعتماد به نفس بالایی به پیکار با ایران پرداختیم. این دیدار یک آزمون خوب برای تیمم در یک تورنمنت خوب بود. پیروزی خوبی برایمان بود. همواره قدم نخست در یک دوره مسابقه اهمیت بالایی دارد.

وی در ادامه افزود: فکر می‌کنم در حال حاضر تیمم خیلی موثر بازی می‌کند اما در میانه زمین هنوز بهترین‌ نمایش‌مان را ارائه نمی‌کنیم. البته عملکرد بازیکنانم خیلی خوب است و مدت‌ها است که کنار هم بازی می‌کنند اما باید بگویم این تازه ابتدای راه است. ولیس از دیدارهای آینده به ترکیب تیم بازمی‌گردد که این موضوع موجب می‌شود بهتر از این‌ها شویم.

رزنده در مورد رویارویی با تیم ملی والیبال آمریکا نیز گفت: این تیم با ایران تفاوت‌های بسیاری دارد. از دهه 80 میلادی همواره با آمریکا در دیدارهای فینال روبه‌رو شده‌ایم. آنها سیستمی دارند که همواره خوب عمل می‌کند. اکنون هم از یک مربی جدید و بسیار باهوش در ترکیب خود سود می‌برند. بازیکنان خوبی در اختیار دارند. زمانی هم که بهترین بازیکنانشان را به زمین می‌فرستند، رویارویی با آنها بسیار سخت می‌شود. اندرسون و هولت سرویس‌های خوبی می‌زنند. باید روی برخی بازیکنان این تیم آنالیز بیشتری داشته باشیم. شاید در رویارویی با آنها اشتباه‌هایی هم داشته باشیم زیرا آمریکا تیمی است که شما را وادار به اشتباه می‌کند. برای شکست دادن آنها باید خیلی خوب بازی کنید.

برونو موسا رزنده، کاپیتان تیم ملی فوتبال برزیل نیز گفت: باید به تیم ایران تبریک بگویم. فکر می‌کنم آنها در طول سه سال گذشته پیشرفت زیادی داشته‌اند. در دو سِت نخست خیلی خوب بازی کردیم و در زدن سرویس دقت زیادی داشتیم. در سِت سوم ایران بهتر بازی کرد. ما نیز به خاطر آنکه عصبی شده بویم، مشکلاتی داشتیم که دلیل آن را نمی‌دانم. برای رفع چنین مشکلی باید سعی کنیم بیش از این آرامش‌مان را حفظ کنیم. سِت چهارم کمی فشار از رویمان برداشته شد. البته ما هم زیاد خوب بازی نکردیم اما از اینکه موفق شدیم مقابل تیمی خوب سه امتیاز بگیریم. از حالا هم به رویارویی با آمریکا فکر می‌کنیم.

کاپیتان برزیل در ادامه گفت: در طول 12 سال گذشته تیم ما بازی‌های بیشتری را با پیروزی سپری کرده است. تفکر ما این است که در هر دیدار درست مانند اینکه در دیدار فینال حضور داریم بازی کنیم. باید به سختی کار کرده و باز هم پیشرفت کنیم.

منبع: همشهری آنلاین