تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۸۵ - ۲۰:۲۲

گروه شهری: طرح خصوصی سازی و توسعه ناوگان حمل و نقل در قالب تأسیس تعاونیهایی توسط رانندگان، پرسنل شرکت واحد و سایر متقاضیان آغاز شد

براساس اصل ۴۴ قانون اساسی و هماهنگی های به عمل آمده میان وزارت تعاون و شهرداری و شرکت واحد اتوبوسرانی مقرر شد به منظور بهینه سازی سازمان تحت نظارت مینی بوسرانی و اتوبوسرانی شرکت واحد از پنجشنبه 26 مرداد طرح خصوصی سازی و توسعه ناوگان حمل و نقل در قالب تأسیس تعاونیهایی توسط رانندگان، پرسنل شرکت واحد و سایر متقاضیان آغاز شود. احمدی بافنده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در این باره به خبرنگار ما گفت، از میان یکصد شرکت متقاضی این امر تنها ۵ شرکت تعاونی موفق به اخذ مجوز از شرکت واحد جهت خصوصی سازی شرکت تحت نظارت اتوبوسرانی شدند و متعاقب آن فعلاً تعداد محدودی اتوبوس به میزان ۱۶ تا ۲۰ دستگاه وارد خطوط پرتردد و پرتراکم نظیر آزادی و ترمینال جنوب شد تا اقدام به جابجایی مسافران این مسیرها از ساعت ۶ صبح تا ۲۱ نماید.
وی از افزایش تدریجی اتوبوسهای بخش خصوصی در خطوط اتوبوسرانی خبر داد و تأکید کرد: خصوصی سازی سازمان تحت نظارت شرکت واحد هیچ ربطی به فعالیت قانونی و ذاتی آن دسته از اتوبوسهای شرکت واحد که با بلیت اقدام به جابجایی مسافران می کنند نداشته و به هیچ وجه از ظرفیت اصلی اتوبوسهای بلیتی شرکت واحد نخواهد کاست.
به گفته بافنده، از میان ۶۰۰ دستگاه اتوبوس و ۳۳۰۰ مینی بوس سازمان تحت نظارت مینی بوس و اتوبوسرانی شرکت واحد ۸۰ درصد مینی بوسها و ۷۰ درصد اتوبوسها فرسوده بوده و بالای ۲۰ سال عمر دارند که به تدریج نوسازی خواهند شد.
بنا بر این گزارش، پس از سه ماه جلسات کارشناسی فشرده از سوی شهرداری تهران، شورای شهر و وزارت کشور، مجلس و دولت در مورد خصوصی سازی شرکت واحد از امروز این طرح به طور محدود در برخی خطوط به مرحله اجرا درآمد.