همشهری‌آنلاین: مامورین یگان جفاظت محیط زیست استان قزوین در هشت ماهه نخست سال جاری موفق به دستگیری ۱۰۴ شکارچی غیرمجاز شدند.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین ، علی فرهادی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اعلام این خبر گفت: ضرر و زیان متعلقه طی این مدت 353900000 ریال برآورده شده که از این مبلغ 88400000 پس از سیر مراحل قانونی به نفع دولت وصول شده است.

علی فرهادی تعداد کل تخلفات رخ داده درحوزه شکار و صید، طی هشت ماهه نخست امسال را 86 موردعنوان کرد وافزود پرونده متهمین جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع داده شده است که قریب به 95 درصد آنها منجر به صدور رای محکو میت شده و بقیه پرونده‌ها در مراحل رسیدگی نهایی می باشد.

وی همچنین به کشف 17 قبضه اسلحه غیرمجاز اشاره کرد و گفت: همچنین ازشکارچیان و صیادان غیرمجاز و تعداد قابل توجهی ادوات و وسایل شکار کشف وضبط گردیده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین افزود: شکار غیرمجاز پستانداران 55 مورد ، پرندگان 44 قطعه، شروع به شکار وصید 28 مورد، زنده گیری پرندگان 25 قطعه، صید غیرمجاز آبزیان 5 قطعه ازتخلفات رخ داده در این استان طی هشت ماهه نخست امسال به شمار می آید.

فرهادی در ادامه گفت : همچنین طی این مدت 9 مورد تخریب اراضی و 6فقره آتش سوزی به مساحت حدود یکصد هکتار درمنطقه شکار و تیراندازی ممنوع الموت غربی و شرقی و طارم سفلی رخ داد که خوشبختانه با تلاش محیط بانان و همکاری سازمان های مردم نهاد زیست محیطی، منابع طبیعی، نیروی انتظامی و هلال احمرمهارشد.

فرهادی درپایان با تاکید براصل پنجاهم قانونی اساسی حفاظت وحراست از محیط زیست را یک وظیفه همگانی دانست وافزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در سراسر استان به طور شبانه روزی مشغول گشت زنی و حفاظت از حیات وحش و عرصه های طبیعی هستند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفین به طور جدی وقانونی برخورد خواهند کرد.

منبع: همشهری آنلاین