همشهری آنلاین: قائم‌مقام معاونت مالی و اداری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در تهران فروش تراکم وجود ندارد، گفت: بر اساس طرح جامع و تفصیلی تهران، میزان تراکم مجاز و پایه برای املاک در مناطق مختلف مشخص شده است.

به گزارش تهران سما، ناصر امانی با اشاره به برخی موارد مطرح شده در خصوص فروش تراکم در تهران گفت: به هیچ عنوان فروش تراکم در تهران را قبول نداریم و این عنوان موضوعی رد شده است و در تهران چنین موضوعی وجود ندارد.

وی افزود : از ابتدای سال 91، طرح جامع و تفصیلی تهران تایید و به تصویب رسید که بر مبنای این طرح، تراکم مجاز و پایه تعریف شده است و بر اساس این طرح، قانون اعمال می‌شود.

قائم‌مقام مالی و اداری شهرداری تهران تصریح کرد: تراکم پایه، حداقلی است که هر کسی با هر کاربری ملک به میزان 120 درصد دریافت می‌کند و بیشتر از این مقدار نیز تراکم مجاز است که تعریف ویژه خود را دارد و در طرح تفصیلی مشخص شده که هر منطقه چه میزان تراکم مجاز دارد.

امانی در ادامه با اشاره به موضوع بلندمرتبه‌سازی در تهران نیز اظهار داشت: طرح تفصیلی تهران مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری است که در تهران اجرا می‌شود و قطعاً هیچ مجوز بلندمرتبه‌سازی خارج از این طرح نیست.

منبع: همشهری آنلاین