همشهری آنلاین: وقوع پس لرزه های پی درپی پنجشنبه شب دشتستان که از نخستین ساعت بامداد روز جمعه نیز همچنان ادامه دارد، باعث پناه آوردن مردم به بوستان ها و فضاهای باز این شهر شده است.

به گزارش ایرنا، برخی از ساکنان شهر برازجان چادرهای مسافرتی خود را در میادین، پارک ها، فضاهای باز و خیابان ها برپا کرده و فرزندان، سالمندان و بیماران خود را در این چادرها اسکان اضطراری داده اند.

برخی از مردم این شهر و روستای دهقاید که بیشترین خسارت را از زلزله عصر پنجشنبه دیده نیز با تجمع مقابل فرمانداری خواهان تحویل چادرهای امدادی از سوی هلال احمر برای اسکان خانواده های خود هستند.

هم اکنون برق بخش هایی از شهر برازجان قطع است.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون در حال بررسی برای تعیین مکان های مناسب و امن برای ایجاد کمپ جهت اسکان اضطراری زلزله زدگان هستیم.

شاپور رستمی افزود: جمعیت هلال احمر نیز توزیع چادرهای امدادی، پتو و مواد غذایی لازم را در میان خانواده هایی که نیازمند اسکان و تغذیه هستند، آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون گروه های تعمیراتی برای برطرف کردن خرابی شبکه های برق در حال فعالیت هستند و تا صبح امروز (جمعه) مشکل برق همه مناطق زلزله زده حل خواهد شد.

با گذشت شش ساعت از زمان وقوع اولین زمین لرزه 7/5 ریشتری دشتستان بوشهر در ساعت 17 و 21 دقیقه و 34 ثانیه روز پنجشنبه، 13 پس لرزه خفیف و به نسبت شدید مناطق مختلف این شهرستان را به لرزه درآورده است که این موضوع باعث ترس و وحشت مردم منطقه شده است.

در این مدت زمین لرزه هایی به بزرگی 1 / 2 تا 8 / 3 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر ) شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان و شهرهای اطراف آن را لرزانده است.

بزرگترین این پس لرزه ها 8 / 3 ریشتر در ساعت 18 و 24 دقیقه و 31 ثانیه شهر وحدتیه را لرزاند.

براساس اعلام استاندار بوشهر، زمین لرزه دشتستان 7 کشته و 190 مصدوم داشته است.

شهرستان دشتستان با مرکزیت شهر 80 هزار نفری برازجان در فاصله 65 کیلومتری شرق بوشهر واقع است.

منبع: همشهری آنلاین