همشهری آنلاین: مدیر اداره حجم سازمان زیباسازی گفت:‌ با اتمام مهلت ثبت‌نام در سومین مرحله طراحی مجسمه‌های شهری، کار داوری این آثار از امروز آغاز خواهد شد و اسامی برگزیدگان این دوره هفته آینده اعلام می‌شود.

به گزارش فارس، سیدمجتبی موسوی مدیر اداره حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران درباره برنامه‌های این سازمان توضیح داد: عصر امروز رونمایی از مجسمه «قیصر امین‌پور» شاعر معاصر ایرانی را خواهیم داشت که این اثر ساخته حسین علی عسگری است و در میدان قیصر امین‌پور واقع در سعادت آباد با حضور مسئولان رونمایی می‌شود.

وی افزود: این مجسمه نیم‌تنه است و از جنس برنز ساخته شده است.

موسوی درباره فراخوان مجسمه‌های شهری هم گفت: دوره سوم ثبت نام این فراخوان هم روز شنبه به اتمام رسید که از امروز 11 آذر، هیئت داوران طرح‌ها و آثار رسیده را بررسی و داوری خواهند کرد و نتایج آن تا اوایل هفته آینده اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری دو دوره قبلی این فراخوان گفت: در دو دوره قبلی این فراخوان هر بار حدود ۲۵ اثر انتخاب شد که احتمالاً در این دوره نیز حدود ۲۵ تا ۳۰ اثر برگزیده خواهد داشت که در مجموع حدود ۷۰ تا ۸۰ اثر برگزیده خواهیم داشت که این آثار برای ساخت در ابعاد فضای شهری به مجسمه‌سازان آن سفارش داده خواهد شد.

او درباره موضوع این آثار هم گفت: موضوع آثار آزاد است اما در این فراخوان، هنرمندان بایستی که بر اساس فضاهای مختلف شهر تهران، طرح‌‌ها و ایده‌های خود را ارائه کنند.

این فراخوان مبتنی برای کشف مکان‌های مناسب برای نصب مجسمه‌ در سطح شهر و ارائه ایده برای این مکان‌ها از سوی هنرمندان است.

مدیر اداره حجم سازمان زیباسازی با اشاره به روش های مختلف این سازمان برای دست‌یابی به ایده‌های تازه هنرمندان مجسمه‌ساز گفت: ما سعی داریم از روش‌های مختلف به نیاز شهر تهران برای داشتن آثار حجمی با مشارکت هنرمندان استفاده کنیم که یکی از این روش‌ها برگزاری بی‌ینال‌های مجسمه‌های شهری است که قرار است دوره چهارم این بی‌ینال پاییز سال آینده برگزار شود که به این منظور باید تا پایان امسال فراخوان آن آماده انتشار شود.

یکی دیگر از این روش‌ها فراخوان‌های عام و اختصاصی است که در فراخوان‌های مجسمه‌سازی عام موضوع آزاد است ولی در فراخوان‌های اختصاصی مکان و یا موضوع مشخص است و هنرمندان با توجه به این مشخصات آثارشان را ارائه می‌کنند که این‌ها روش‌های دستیابی و استفاده از ایده‌های هنرمندان در سازمان زیباسازی شهرداری تهران است.

دبیر ششمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران درباره روند برگزاری این دوره از سمپوزیوم هم گفت: دبیرخانه این سمپوزیوم کاملاً فعال است و اقدامات لازم در دست انجام است و پایان بهمن ماه بعد از پایان مهلت ثبت‌نام اسامی راه‌یافتگان را اعلام خواهیم کرد.

او درباره داوری آثار این دوره هم گفت: در مرحله نخست آثار با حضور ۵ داور ایرانی داوری می‌شود و در مرحله نهایی با حضور ۲ داور ایرانی و یک داور خارجی آثار برگزیده معرفی می‌شوند که البته هنوز داور خارجی این سمپوزیوم انتخاب نشده است.

او درباره زمان برگزاری این سمپوزیوم و خبر تثبیت شدن تقویم زمانی این سمپوزیوم در اردیبهشت‌ماه هر سال هم توضیح داد: ششمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی در اردیبهشت‌ماه سال ۹۳ در پارک چیتگر (دریاچه شهدای خلیج فارس) برگزار خواهد شد و تصمیم داریم که تقویم زمانی این سمپوزیوم را در همین تاریخ ثابت نگه داریم.

منبع: همشهری آنلاین