گروه بورس: مدیرعامل شرکت بورس کالا تا دو هفته آینده معرفی می‌شود.

حسین خزلی خرازی عضو هیأت مدیره بورس کالا در مورد انتخاب مدیر عامل شرکت بورس کالا گفت: با توجه به پیگیری‌های مکرر سازمان بورس اوراق بهادار و نشست‌های پی‌درپی برای راه‌اندازی هر چه سریع‌تر بورس کالا هیأت مدیره این بورس حداکثر تا 2 هفته آینده مدیر عامل شرکت بورس کالا را مشخص و معرفی خواهد کرد.

وی با اشاره به این که مدیر عامل شرکت بورس توسط اعضای هیأت مدیره مشخص خواهد شد، گفت: تا زمانی که مدیرعامل، رئیس و نایب رئیس شرکت بورس کالا مشخص نشود شرکت به ثبت نخواهد رسید، بنابراین تلاش ما این است تا هر چه سریع‌تر تکلیف هیأت مدیره و مدیرعامل مشخص و مراحل اجرای بورس کالا آغاز شود.

خرازی در پاسخ به این پرسش که با تأسیس شرکت بورس کالا، تکلیف تالارهای بورس کشاورزی و بورس فلزات چه خواهد شد؟ گفت: در باره  ادامه کار تالارهای بورس کشاورزی و فلزات گزینه‌های متعددی مطرح است که هیأت مدیره بورس کالا در نشست‌های آتی خود درباره آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.

عضو هیأت مدیره بورس کالا در ادامه تأکید کرد: مهمترین بحث در مورد بورس کالا این است که معاملات این شرکت مبتنی بر اوراق بهادار مشتقه خصوصاً معاملات آتی باشد. وی افزود: این معاملات نیاز به دستورالعمل‌ها، آیین‌نامه‌ها و رویه‌های اجرایی خود را دارد. وی تصریح کرد: خوشبختانه نرم‌افزار جدیدی که سازمان بورس خریداری کرده است به نام نرم‌افزار آتوس قابلیت پشتیبانی چنین معاملاتی را دارد.

حسین خزلی خرازی در گفت‌وگویی دیگر با موج گفت: شرکت بورس کالا سوم تیرماه سال جاری، به طور رسمی فعالیتش را آغاز می‌کند.  او با اشاره به جلسه غیررسمی هفته گذشته اعضای هیات مدیره بورس کالا اظهار داشت: در سوم تیر ماه اعضای هیات مدیره بورس کالا نشست رسمی را با ریاست سازمان بورس خواهند داشت و فکر می‌کنم که از سوم تیرماه به بعد اعضای هیات مدیره حداقل با پنج تا شش عضو به رسمیت برسد.

به گفته وی؛ سازمان بورس و اوراق بهادار تاکنون صلاحیت پناهیان از سرمایه‌گذاری بهمن، سعادتی از بانک ملت، شمس‌آبادی از فولاد مبارکه، ملاحسین آقا از سرمایه‌گذاری معادن و فلزات و حسین خزلی خرازی از کارگزاری بانک کشاورزی را به عنوان پنج عضو هیات مدیره شرکت بورس کالا تایید کرده است.

وی اضافه کرد: توسعه معادن روی و ذوب آهن اصفهان نیز به عنوان دو شخصیت حقوقی دیگر شرکت بورس کالا، باید نمایندگان خود را به سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی کنند.