همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری روسیه با امضای حکمی خبرگزاری ریا نووستی را که یکی از بزرگترین خبرگزاری‌های این کشور بود، منحل کرد و قرار است این خبرگزاری تبدیل به یک رسانه بین‌المللی به نام «راسیا سوودنیا» (راشا تودی) شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اینترفکس، کاخ کرملین اعلام کرد: خبرگزاری بین‌المللی راسیا سوودنیا توسط دیمیتری کسیلیف رهبری خواهد شد. مقر این خبرگزاری جدیدالتاسیس در همان دفتر خبرگزاری ریا نووستی خواهد بود.

طبق بیانیه رسمی کرملین، خبرگزاری راسیا سوودنیا همچنین شامل شبکه رادیویی صدای روسیه نیز خواهد بود.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه همچنین یک ماه به کابینه وزیران مهلت داده تا برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند تا به موجودیت یافتن خبرگزاری بین‌الملل راسیا سوودنیا کمک کرده و این رسانه را به فهرست سازمان‌های راهبردی وابسته به دولت روسیه اضافه کنند.

این خبرگزاری نوپا بر اطلاع‌رسانی به مخاطبان خارجی در زمینه سیاست‌ها و سبک زندگی روسیه متمرکز خواهد بود.

حکم ولادیمیر پوتین که روز دوشنبه صادر شد، حجم زیادی از رسانه‌های دولتی را با تغییرات و یا تعطیلی روبرو کرد. این حکم صندوق دولتی برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی را منحل کرده و آن را در کنترل شرکت پخش رادیویی و تلویزیونی سراسری روسیه قرار داد.

همین حکم نیز برای "اتاق کتاب روسیه" که یک مرکز علمی فدرال است صادر شده و آن را در اختیار خبرگزاری ایتارتاس قرار داده است.

منبع: همشهری آنلاین