همشهری آنلاین: نمایشگاه نقاشی های هنگامه صدری با عنوان «راز فرنگیس در تهران» از روز جمعه ۲۹ آذر ماه در گالری ساربان افتتاح می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، هنگامه صدری 2 سال گذشته نمایشگاه موفقی با عنوان «برنده،برنده» که شامل شخصیت های برجسته ایران و جهان بود در گالری ساربان به نمایش گذاشت، این بار نمایشگاهی با عنوان «راز فرنگیس در تهران» به همراه مراسم شاهنامه خوانی در روز افتتاحیه که شامل گزینشی از ابیات شاهنامه فردوسی در مورد زنان اسطوره ای تاریخ ایران است را به نمایش می‌گذارد.

او در مورد تازه ترین آثار خود چنین گفت: «نمایشگاه راز فرنگیس در تهران» برداشت های ذهنی من از شخصیت های زن داستان های شاهنامه فردوسی است که با نگاه اسطوره ای و تاریخی به زنان ترسیم شده انچه برای من جذاب بود شخصیت تاثیرگذار، جذاب، انتخابگر و حماسی این زنان بود که در آن دوره از تاریخ ایران، به آن پرداخته شده که نقش پررنگی در مناسبات زندگی و قدرت دارند.

این شخصیت ها شامل سیندخت، تهمینه، فرنگیس، رودابه، منیژه و ... می‌باشد.

ما نظیر این زنان را در دوره های مختلف تاریخی ایران کمتر دیده ایم که اینگونه مطرح شوند. در خلق این آثار صرفا دنبال واقعیت های تاریخی نبودم و بیشتر به تیپ سازی معاصر از این زنان پرداخته ام.

این نمایشگاه 29 آذر از ساعت 16 افتتاح می‌شود و شامل 11 اثر از این هنرمند است که همگی با تکنیک آکریلیک روی بوم خلق شده اند.

یکی از این آثار در ابعاد 140*190 سانتی متر و باقی آنها در ابعاد 90*140 سانتی متر می‌باشد.

هنگامه صدری متولد سال 1350 در تهران و استاد دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز است.

این نهمین نمایشگاه انفرادی صدری به شمار می‌رود. او تاکنون حضور در بیش از 20 نمایشگاه داخلی و خارجی گروهی را نیز در کارنامه هنری خود ثبت کرده است.

نمایشگاه «راز فرنگیس در تهران» روز جمعه 29 آذر همراه با اجرای شاهنامه خوانی به کارگردانی کامبیز بنان از ساعت 16 تا 20 افتتاح می‌شود و تا 16 دی ماه ادامه دارد.

علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه همه روزه و جمعه ها به جز سه‌شنبه ها و تعطیلات رسمی از ساعت 16 تا 20 به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 88504226 تماس بگیرند.

منبع: همشهری آنلاین