همشهری آنلاین: حزب دموکراسی ملی (NDP) حسنی مبارک رییس جمهور مصر در انتخابات پارلمان مصر به پیروزی دست یافت.

خبرگزاری آلمان از قاهره گزارش داد، بنا به اعلام کمیسیون انتخابات 58 نامزد NDP در دور اول این انتخابات که دوشنبه گذشته برگزار شد، پیروز شدند. فقط یک نامزد حزب چپ‌گرای تجمع و یک نامزد مستقل توانستند کرسی خود را در مجلس شورا تضمین کنند.
در 17 ناحیه انتخاباتی قرار است دوشنبه آینده دور دوم انتخابات برگزار شود. بنا به اعلام منابع رسمی، 23 درصد از مجموع حدود 23 میلیون واجد شرایط رای دادن در این انتخابات شرکت داشتند. اما ناظران مستقل تخمین می‌زنند میزان مشارکت بسیار کم‌تر از این اندازه بوده است.
خشونت و بی‌نظمی این انتخابات را تحت‌الشعاع قرار داده بود. پیش از هر چیز در نواحی انتخاباتی که اعضای اخوان المسلمین در آن نامزد بودند، بنا به اعلام شاهدان عینی، رای‌دهندگان از رای دادن به آنها منع می‌شدند.
اخوان المسلمین در پارلمان اول مصر با 88 نماینده بزرگ‌ترین فراکسیون اپوزیسیون را شکل داده است. اخوان المسلمین به طور رسمی از این که اسلام‌گرایان را وارد پارلمان کند، منع شده است.
در انتخابات مجلس شورا 88 تن توانسته‌اند از مجموع 264 کرسی این مجلس را از آن خود کرده و 6 سال نماینده این مجلس باشند. 11 تن از آنها به صورت خودکار در شورا پذیرفته شدند، زیرا در نواحی انتخاباتی آنها هیچ رقیبی نبوده است.
علاوه بر این رییس جمهور مصر در روزهای آینده 44 عضو جدید شورا را معرفی خواهد کرد. حزب سنتی وفد این انتخابات را به دلیل غیردموکراتیک خواندن آن تحریم کرده بود.
ناظران مصری در روزهای گذشته از «بی‌حسی سیاسی» مردم کشورشان گلایه کرده بودند. آنها اعلام کرده بودند بسیاری از مصری‌ها هیچ دلیلی برای رفتن به پای صندوق‌های رای نمی‌بینند، زیرا پیروزی حزب حاکم از پیش تضمین شده است.