گروه حوادث: معمای مرگ آتشین زنی پس از ۶‌ ماه با اعترافات شوهر جنایتکارش فاش شد.

ششم خرداد امسال آتش‌نشانان شهرستان بابل در جریان آتش‌سوزی خانه‌ای قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. امدادگران بعد از خاموش کردن آتش با جسد زن 25ساله‌ای روبه‌رو شدند که بر اثر شدت سوختگی جان خود را از دست داده بود. همسر این زن که موضوع آتش‌سوزی را به آتش‌نشانان اطلاع داده بود چنین گفت: همسرم در حال پر کردن گاز فندک بود که ناگهان کپسول در دستانش منفجر شد و خانه آتش گرفت. خیلی ترسیده بودم به سمت همسرم رفتم که او را نجات بدهم اما او در میان شعله‌های آتش گرفتار شده بود برای همین به سرعت با آتش‌نشانی تماس گرفتم و درخواست کمک کردم.

با توجه به مشکوک بودن ماجرا، موضوع به قاضی کشیک و مأموران پلیس مخابره شد. با دستور قاضی جسد زن جوان به پزشکی قانونی فرستاده شد و بعد از آن به‌خاک‌سپرده شد. از همان زمان تیمی از مأموران پلیس آگاهی استان مازندران رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند. از آنجا که جسد قربانی دفن شده بود و امکان بررسی دقیق علت مرگ و میزان جراحت وجود نداشت، تحقیقات پلیسی در این شاخه به بن بست رسید.

کارآگاهان در شاخه دیگری از تحقیقات خود دریافتند که همسر 31ساله قربانی پیش از این 4بار به اتهام سرقت، حمل مواد‌مخدر، خرید و فروش اموال مسروقه به زندان رفته بود. آنچه مسلم بود این مرد جوان آخرین بار به اتهام خرید و فروش اموال مسروقه 4‌ماه در زندان بود و 20روز پیش از مرگ همسرش از زندان آزاد شده بود. سابقه دار بودن متهم از یک‌سو و اظهارات ضد‌ونقیض وی از سوی دیگر شک پلیس را برانگیخت. برای همین وی 23آذر‌ماه دستگیر شد تا اینکه در تحقیقات پلیسی کلید معمای جنایت را پیش روی مأموران قرار داد. وی در بازجویی‌ها گفت: چون خلافکار بودم همیشه با همسرم درگیری داشتم. او مرتب مرا سرزنش می‌کرد و می‌گفت با زندانی شدنم آبرویش را نزد خانواده‌اش برده‌ام.

وی افزود: وقتی آخرین بار از زندان آزاد شدم بازهم بهانه گیری‌های همسرم شروع شد تا اینکه روز حادثه باز هم بر سر این موضوع با هم درگیر شدیم. من که به‌شدت عصبانی بودم کنترلم را از دست دادم و او را هل دادم که سرش به اپن آشپزخانه برخورد کرد و روی زمین افتاد. وحشت زده به سمتش رفتم هرچه صدایش کردم پاسخی نمی‌داد. وقتی متوجه شدم که فوت کرده ترسیدم. در آن لحظه تصمیم گرفتم صحنه‌سازی‌ کنم. برای همین از باک موتورم بنزین کشیدم و او را آتش زدم غافل از اینکه سرانجام دستم رو خواهد شد.

سرهنگ عظیمی رئیس پلیس آگاهی استان مازندران با بیان این خبر به همشهری گفت: زندانی سابقه دار بعد از اعتراف به قتل همسرش با قرار قانونی روانه زندان شد و تحقیقات از وی همچنان ادامه دارد.

منبع: همشهری آنلاین