همشهری آنلاین: مراسم اولین سالگرد ارتحال آیت الله مجتبی تهرانی روز یکشنبه با حضور تعدادی از مسوولان و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع بازار تهران برگزار شد.

به گزارش همشهری آنلاین، در این آیین ، آیت الله حسینی بوشهری، حجج الاسلام دری نجف آبادی ، مصطفی پورمحمدی و کاظم صدیقی ،تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فرمانده نیروی انتظامی حضور داشتند.

رئیس مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور دراین آیین گفت: آیت الله آقا مجتبی تهرانی عارفی وارسته بود که مانند ستاره ای می درخشید.

آیت الله ˈسید هاشم حسینی بوشهریˈ با اشاره به جایگاه رفیع انسان در قرآن کریم افزود: عالمان دین خداترس همواره در دل مردم نفوذ دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله تهرانی و اجداد وی از افراد تاثیرگذار در بین مردم بوده‌اند افزود‌: امام راحل بیشتر مباحث علمی‌اش را به آیت الله آقا مجتبی تهرانی واگذار می‌کرد.

وی افزود: وی در سن 25 سالگی به درجه اجتهاد رسید و از محضر درس مراجع تقلید شیعه از جمله آیات عظام بروجردی (ره)، گلپایگانی (ره) و امام راحل بهره برده است.

آیت الله بوشهری گفت:زمانی که امام راحل را به نجف تبعید کردند این شخصیت وارسته امام را تنها نگذاشت و سه سال در نجف امام را همراهی کرد.

رئیس مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور گفت:مرحوم آقا مجتبی تهرانی با آن درجه رفیع علمی اش به مدت 40 سال

درس اخلاق و تفسیر می داد و مانند یک روضه خوان برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اشک می‌ریخت.

آیت الله حسینی بوشهری گفت :خیلی ها درس اخلاق می گویند، اما به تعبیر یکی از شاگردان برجسته وی، درس اخلاق اجتهادی آیت الله آقا مجتبی تهرانی در سطح عموم مردم بود.

وزیر دادگستری نیزدر این آیین گفت: اکنون دولتمردان، علما و روحانیون و عامه مردم به رفتاری مانند رفتار و منش مرحوم آقا مجتبی تهرانی نیازمندند.

پورمحمدی اظهار کرد: بحق مرحوم حضرت آیت الله آقا مجتبی تهرانی از خوبان و نیکان و مخلصین روزگار بود .

وی اظهار کرد: مرحوم حضرت آیت الله آقا مجتبی تهرانی از علمای عامل بود و به آنچه می‌گفت ایمان داشت و قبل از آنکه دیگران را دعوت کند خود اهل عمل بود .

آیت الله مجتبی تهرانی استاد اخلاق سال گذشته در آستانه اربعین حسینی دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار معبود شتافت.

منبع: همشهری آنلاین